Nick Janssens, topspeler bij Boeckenberg, heeft aangekondigd om vanaf volgend seizoen de overstap te maken naar de Nederlandse topclub PKC/SWK Groep uit Papendrecht.

PKC/SWK Groep was afgelopen weekend nog de tegenstrever van Boeckenberg in de finale van de Europacup Korfbal te Boedapest. PKC/SWK Groep won toen de finale van Boeckenberg met 31-21.

Nick Janssens had reeds bij zijn transfer van AKC naar Boeckenberg, inmiddels 6 jaar geleden, te kennen gegeven dat het zijn ambitie is om ooit in de Nederlandse KorfbalLeague aan te treden. Deze ambitie wordt nu waar gemaakt.

Nick Janssens is genomineerd voor het referendum “Korfballer van het Jaar 2015”. De resultaten van dit referendum worden aanstaand vrijdag bekend gemaakt.

Nick Janssens : “Het is altijd de bedoeling geweest met de transfer van AKC naar BKC om mijn niveau te verbeteren om zo ooit in Nederland te gaan spelen. Van deze transfer heb ik nooit spijt gehad! Ik kreeg de kans om met de beste spelers van België samen te spelen, om finales te winnen, europacups te spelen, enz... Hiervoor ben ik jullie enorm dankbaar! Ik heb er niet alleen een beter korfbalniveau aan over gehouden, maar zeker ook vrienden!”

Boeckenberg wenst Nick Janssens veel succes toe met deze nieuwe carrièrestap. Ondanks het grote verlies voor ons topteam zijn wij er bijzonder trots op dat wij een topspeler kunnen afvaardigen in de Nederlandse competitie.