Boeckenberg Korfbal Club werd opgericht op 6 maart 1932, gevestigd in het Boekenbergpark te Deurne-Zuid.

In 1974 werd het parkgebied geklasseerd als landschap en sport en recreatie was niet langer welkom in dit prachtige park. Gezien de ambitie van de vereniging om zich verder te blijven ontwikkelen tot een topclub in België, was Boeckenberg genoodzaakt om het park te verlaten en een nieuwe locatie op te zoeken.

In samenwerking met de Stad Antwerpen werd een nieuwe locatie gevonden in het binnengebied Drakenhof en in de zomer van 2010 was de verhuis naar de gloednieuwe locatie een feit. Op het Boeckenberg Sportcenter heeft de club de beschikking over 3 kunstgrasvelden en een groot natuurgrasveld voor 3 korfbalvelden.

Op 20 mei 2019 werd de zusterclub Blauw Wit Korfbal Vereniging opgericht om in onze groeiende club plaats te bieden voor de grote groep aan getalenteerde jonge korfballers. De ploeg diende in de laagste klasse de competitie aan te vatten. Na vele kampioenschappen en promoties kon de ploeg de promotie naar de Promoleague afdwingen in het zaalseizoen 2021-2022.

Boeckenberg Korfbal Club telt ruim 380 leden waarvan 130 jeugdleden. De supporters van Boeckenberg worden DE PARKPANTERS – of kortweg Panters - genoemd en telt een aanhang van ruim 400 fans.