Verslag : Blauw Wit A – Putse A : 23 - 6  (11-3)
A : Ana (5+s) - Lotte – Lander (1)  - Jelle (3+s)

V: Imke (3) - Zoë (1) - Jan (1+s) – Ruben (2+s)
Wissels : Kobe (1), Nikki (1), Rino (1)

Scheidsrechter : W. Claes

Neerlandia bleek in de heenronde thuis niet de gemakkelijkste tegenstander, wat resulteerde in een krappe winst (21-22).  De wedstrijd van de B-ploeg toonde dat de Gentenaars kampen met de afwezigheid van een aantal basisspelers.  Mocht dit al een geruststelling zijn dan was daar voor de start van de wedstrijd bij onze spelers weinig van te merken.  Een beetje gezonde spanning voor een match kan nooit kwaad.

Het duurt niet lang voor onze blauwwitten duidelijk tonen dat ze de betere ploeg zijn.  Na iets meer dan een minuut laten Lander, op aflegger van Jelle, en Ana, scherpschutster vandaag, de vakken al wisselen.  De bezoekers prikken eenmaal tegen.  Daarna gaat het ononderbroken naar 6-1, ondanks 2 gemiste stippen.  De coach van Neerlandia neemt een time out om het ritme te breken.  Zijn ploeg is echter niet opgewassen tegen Blauw Wit.  Temeer daar Ana, buiten 4 doelpunten, in verdediging de beste dame zo goed als uit de mand houdt.  Zij sluit de eerste helft af met 2 rake schoten.

De tweede helft is een kopie van de eerste.  Ondanks een reeks doelpunten, worden er een bende vrije korte kansen en inlopers gemist.  De score had veel zwaarder kunnen zijn.  Met 10 minuten voor de boeg worden de eerste wissels doorgevoerd.  En die pikken ook elk hun doelpuntje mee.  Het misschien wel knapste doelpunt valt in de eindfase : een strakke pas van Lander uit verdediging bedient de vrije Ruben achter de korf, die niet mist.

Een wedstrijd zonder veel verhaal, die mogelijk wat rust brengt in de hoofden van de spelers voor de volgende belangrijkere ontmoetingen tegen oa. Edegem en Rijko.