Zaalcompetitie U19 d.d. 13/1/2024: Temse U19 A – Boeckenberg U19 A (10-15)

Na de thriller van vorige week was het tijd voor de start van de terugronde. Van onze eerste tegenstander, Temse, hebben we al 2 keer kunnen winnen dit seizoen, maar dat biedt uiteraard geen garantie op een nieuwe overwinning. Het verschil zit soms in een klein hoekje, dus moest ook vandaag iedereen alles geven. Met licht aangepaste vakken begonnen we de strijd in sporthal Temsica. Ondanks de verplaatsing toch ook weer een mooie groep supporters langs onze kant op post, waarvoor dank.

Aanval: Evi – Mado – Mirko – Senne

9-14 shot heer Temse

9-15 shot Mirko na pas van Soetkin

10-15 shot dame Temse

Het eerste doelpunt viel binnen de eerste minuut, maar helaas wel bij de tegenpartij. Gelukkig konden we dit vrij snel counteren en dat gebeurde ook met het volgende paars-witte doelpunt. Na 10 minuten spelen kwamen we bij een 2-3 stand voor de eerste op voorsprong en die positie hebben we nooit meer afgegeven. Beide teams konden de mand vervolgens meer dan genoeg keren raken, maar de doelpunten vielen niet. Temse scoorde pas na 18 minuten een 3e doelpunt, maar ook bij ons bleef het qua afwerking toch wel wat armoe troef. We gingen uiteindelijk rusten met een magere 3-6 tussenstand. Maar ook al was de eerste helft geen doelpuntenkermis, toch zagen we een spannende wedstrijd.

Ook de tweede helft begon met 2 vroege doelpunten. Temse kon wat later zowaar naderen tot op één doelpunt, maar de gelijkmaker kwam er niet. Meer nog, wij scoorden dan 5 keer op rij en dit op 4 minuten tijd. Na een kwartier hadden we een geruststellende 8-14 op het scorebord neergezet. Temse was op dat moment niet meer in staat om veel ballen richting korf af te vuren. Wij bleven de kansen net iets beter opbouwen, maar konden wel niet afwerken. Pas in de laatste 2 minuten vielen er nog 3 doelpunten, maar de winst kwam nooit meer in gevaar.

In deze wedstrijd werd dan misschien niet zoveel gescoord, er werd opnieuw stevig verdedigd. Als je de beste heer van Temse, die bekend staat om zijn raak shot, op slechts 3 doelpunten kan houden, dan is dat een puike prestatie. Maar ook andere spelers hadden het duidelijk best moeilijk met onze verdediging, dus een pluim op de hoed van het ganse team. De supporters waren alvast content…