Verslag : Verde A - Blauw Wit A : 17 - 24  (9-10)
V1 : Imke (1) - Zoë (2+s) - Jan (3) - Lander (4+2s)

V2 : Ana (2) - Lotte - Kobe  - Jelle (4)
Wissels : Ruben (3+2s)

De eerste wedstrijd van de terugronde wordt gespeeld op de Wilrijkse pleinen tegen Verde.  Dit team staat zes punten lager geklasseerd, maar dit wil niet zeggen dat het een “walk in the park” wordt.  Iedereen in de reeks is aan elkaar gewaagd en als je wil winnen, zal er goed gespeeld moeten worden.  Goffa en Niels starten met een creatieve vakopstelling en Davor & Nick J. hebben als coaches van Verde, best wat denkwerk om juist tegen te stellen.

Eénmaal de wedstrijd vertrokken is, verloopt de eerste helft zeer gelijk opgaand.  De score gaat van 2-2 naar 5-5 en 7-7.  Met nog 4 minuten op de klok organiseren de trainers van Blauw Wit een eerste tactische wissel uit hun hoed.  Ruben, die in het B-team sterk speelde, wordt ingebracht als vijfde volwaardige heer van het A-team.  Dit plan van aanpak werkt, Blauw Wit gaat gevleid rusten met 9-10 op het scorebord, nadat ze kort voor de rust nog 9-7 achter stonden.

Bij de start van de tweede helft laat Verde in eerste instantie niet los.  Zij komen opnieuw gelijk, 11-11.  Met nog acht minuten te spelen, dringen Goffa en Niels hun volwaardig heren-vijftal op aan de tegenstander.  Er volgen zeven wissels op rij, die één voor één nog eens beantwoord worden door de coaches van de tegenpartij.  De administratie aan de wedstrijdtafel draait op volle toeren, maar de aanpak loont.  De vijf heren van Blauw Wit doen hun job en scoren. De dames behouden de rust, het overzicht, lopen steunen en spelen zuiver aan. Verde plooit met tegenzin en Blauw Wit neemt afstand, trekt de wedstrijd definitief naar zich toe en wint.

Na de nederlaag van vorige week, doet deze overwinning duidelijk deugd.  Blauw Wit lijkt terug vertrokken met leuk korfbal, een betere afwerking en vele mooie uitgespeelde combinaties.

De Zijlijn ...