Verslag : Boeckenberg A  – Floriant A : 20 - 16  (13-7)
A: Tess V, Amber E (2), Thomas T (1), Jordan DV (3)

V: Joppe B (3), Tibo D (4+2s), Lauren S (2), Lisa VG (3)
Wissel : Imana B, Dennis DV

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

In de Topleague is bijna elke wedstrijd een topper.  Zes ploegen staan afgetekend aan de leiding met amper 2 puntjes verschil.  Niemand die een prognose kan maken over wie van deze zes uiteindelijk de kruisfinales zullen spelen.  Daarom had ik ook meer volk in de tribune verwacht.  Vermoedelijk deden de naweeën van de feestdagen hun werk.  In het panterachttal geen wijzigingen te noteren, bij Floriant zag ik Lennert VI zijn opwachting maken in de B-ploeg in de loop van de tweede helft.  Deze poging om de meubelen te redden – of was het een test naar zijn fysieke paraatheid ? – bracht geen zoden aan de dijk, want onze B’ers namen ruim de maat van hun opponent.

Tegen een stevige verdediging is het voor beide ploegen zoeken naar goede kansen en die ook afwerken.  Moeilijk blijkt dit in de aanvangsfase.  De klok heeft al bijna 4 min. weggetikt voor Jordan van onder de korf de score kan openen, meteen gecounterd door Floriant.  Met een vrijworp van Lisa en schoten van Joppe, Amber en Jordan bouwen onze panters aan een voorsprong.  Na een time out van Terence, coach van Floriant, rechten de Oost-Vlamingen de rug en pogen verwoed terug in de wedstrijd te geraken.  Halverwege noteer ik 6-4, het kan nog alle kanten uit.  Onze ploeg is in het tweede deel van de speelhelft niet te stoppen en bouwt gestaag verder aan een voorsprong.  Gert wisselt Lisa en Amber van vak, terwijl Floriant Lennert VI tussen de lijnen brengt.  Iets meer dan 4 min. voor rust wordt de maximale voorsprong van 7 doelpunten bereikt, 12-5.

Onmiddellijk bij hervatten stuurt Terence 2 nieuwe heren het veld op.  Het heeft niet dadelijk een impact op het spelverloop.  Een ietwat onbezonnen duik van Tibo levert Floriant een strafworp, maar ook een gekwetste dame op en een groene kaart voor de geïrriteerde Terence.  Thomas en Joppe behouden het verschil op 7, er zijn nog 14 min. te gaan.  De bezoekers geven niet op.  Met schoten tegen Thomas, Tibo en Joppe komen ze gevaarlijk opzetten.  Na protest voor de toekenning van een strafworp aan Tibo kijkt Terence tegen een gele kaart aan.  Als Amber haar tweede doelpuntje meepikt, lijkt de winst op 9 min. voor het einde een feit.  De rest van de match is het bikkelen geblazen met veel onderbrekingen wegens fouten en verzorging van spelers.  Dichter dan 4 goals geraakt Floriant echter niet.

Aan de rust hebben veel supporters waarschijnlijk wel gedacht aan de wedstrijd tegen AKC, waarin de bezoekers een 13-8 aan de rust nog ombogen naar een ruime winst.  Daar was dit Floriant niet toe in staat en ik vermoed dat onze spelers met alle middelen zo’n herhaling wilden voorkomen.  Een hoogstaand vertoon kregen de supporters niet te zien.  Ik vrees dat het verloop van de tweede helft van de competitie niet veel anders zal zijn.  In de onderlinge duels zal de strijd hard zijn voor elk puntje.  Hopelijk blijven onze spelers daarbij van kwetsuren gespaard.

In de andere wedstrijden toonde Putse zich sterker dan Temse, ging Voorwaarts onderuit in een doelpuntenrijke match tegen Kwik en legde AKC de duimen bij Borgerhout/GW.  Zo staan er 3 ploegen met 10 punten en 3 met 8 punten aan het einde van de heenronde.  Aan onze panters om de 2 komende weken op Temse en thuis tegen Putse de 4 punten te pakken.