Na het last-minute gelijkspel van vorige week, was het tijd voor onze eerste thuiswedstrijd. Doordat de bond ons een paar keer in een AKC-weekend thuis laat spelen, moeten we dat om 9u30 doen. Aan de ogen van sommige spelers te zien net een tikkeltje te vroeg.

De wedstrijd begint gezapig met aanvallen van beide kanten die geen doelpunt opleveren. Tot Othmane bij het uitwerken van Ganda de bal onderschept en we een nieuwe aanval opbouwen. Per opent de score op steun van Maura. Ganda countert met een droge knal van op afstand. Iets later klimt Ganda dan op voorsprong opnieuw met een shot van ver. Dit keer van aan de zijlijn. De wedstrijd kabbelt dan rustig verder terwijl we het in aanval toch moeilijk hebben om goede kansen te creëren. Ook Ganda vindt de mand niet meer en zo vallen 5 minuten lang geen goals. Tot Camille zich in de steun kan omdraaien en de 2-2 binnenlegt. Ganda countert dan via een vrij worp (die Jun overigens goed verdedigt). Toch behouden de Gentenaars die voorsprong niet lang. Maura brengt ons met een schot op 3-3. Weer volgen enkele doelpuntloze minuten. Ganda vindt de mand weer als eerste, maar onze Panters counteren meteen via een open kans voor Noor op een goeie pas van Lou. De bezoekers blijven gevaarlijk op vrijworp ook nu uit het gevolg daarvan vinden ze de binnenkant van de mand. De supporters worden verwend met 3 goals in anderhalve minuut. Helaas twee langs de verkeerde kant. Zelf vinden we de mand niet meer voor de rust. Ganda wel, 4-6 is de ruststand.

Dit seizoen stonden we al vaker achter met de rust en keerden we de situatie alsnog om. Dat was ook vandaag de bedoeling. Toch kan Ganda de grootste kloof in de wedstrijd optekenen, 4-7. Het duurt even voor we onder stoom komen en Ganda maakt daar geen gebruik van. Zo kan Johannes een kwartier voor tijd milderen tot 5-7. Per onderschept dan tijdens het uitwerken. Kan schieten waarop Eppo ook nog een keer schiet. Derde keer goede keer Maura schiet binnen, 6-7. De volgende aanval is het weer raak. Eppo legt de gelijkmaker binnen. Nog 13 minuten te gaan. De andere aanval volgt dat voorbeeld. Lou kan vanuit zijn rebound de voorsprong op het bord schieten, 8-7. Johannes kan dan na een paar minuten dan de 2 verschil op het bord schieten. Ganda countert en nadert weer tot op 1 punt. De 9-8 blijft lang op het bord staan. Liv legt goed af naar Maura 10-8. 5 minuten te gaan. Ganda countert met een penalty 10-9. De buit is nog niet binnen. Lou en Johannes herhalen het kunststukje van Liv en Maura, 11-9. Ganda mildert 48 seconden voor het einde, maar we spelen het goed en rustig uit.

11-10 flikkert op het scorebord wanneer de buzzet gaat. De eerste twee punten van het zaalseizoen zijn binnen. Door 7 verschillende scoorders, hebben we weer een mooie teamprestatie neergezet. Volgende week tegen Temse de tweede helft verder zetten en deze positieve lijn doortrekken!