Verslag zaalfinale U19 : Kwik - Boeckenberg : 18 – 21  (8-7)
A: Senne (6), Mattijs (3+s), Evi, Charlotte (1+s)

V: Mirko (1), Florian (1+s), Mira, Mado (3+s)
Wissels : Rik (1), Elfie (1), Soetkin

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Onze supporters, al goed op dreef na de wedstrijd van onze U17, maakten zich op om de U19 naar de titel te juichen.  Dat Kwik brandhout had gemaakt van Borgerhout/GW en de mindere eerste helft van onze panters tegen Temse zinderden nog na.  De ruime overwinning in de terugronde van de competitie bewees wel dat Kwik te pakken was.  De coaches voerden ook een aanpassing aan in de vakopstelling.  Na haar goede invalbeurt tegen Temse kreeg Mira nu een plaatsje van bij de start.

Een start die onze panters niet missen deze keer.  Na twee aanvallen met een inloper van Mattijs en een stip van Charlotte draaien de vakken.  Kwik begint aan de achtervolging met een stip tegen Senne.  De volgende aanval schiet Mado raak, heeft dan verzorging nodig wegens een bloedende lip om vervolgens een schot tegen te krijgen.  De scheidsen zijn vastberaden om de match in handen te houden.  Tegenhouden van Mattijs op inloper wordt bestraft en even later mag Florian ook naar de stip voor een fout op Mado, 2-5.  De coach van Kwik wisselt de heer tegen Florian.  De dame tegen Evi mikt raak, gecounterd door een schot van Senne.  Daarna loopt het minder vlot bij onze panters.  Alhoewel Kwik verdedigend onder controle wordt gehouden, draait het aanvallend langs geen kanten.  Het is daardoor logisch dat Kwik uiteindelijk de kloof kan dichten, 6-6.  De laatste knotsgekke minuut is ingegaan.  Met 10 sec. op de klok krijgt Mira een stip tegen.  Inworp, schot Senne, raak.  Inworp schot tegen Senne, eveneens raak.

Het dolle einde van de eerste helft kondigt een superspannende tweede helft aan.  Kwik komt tegen Evi op 2 goals voorsprong.  Senne countert alweer, waarna de coaches Mirko en Mattijs van vak wisselen.  Rik, wisselheer, heeft zich laten verrassen in de rebound.  Een schot van Mattijs, juist terug op het veld, en een stip van Mado zorgen voor de gelijke stand.  Elfie komt in de plaats van Charlotte, die na een schot van Senne de plaats van Mira inneemt.  Schoten van Elvie en Mado breiden de voorsprong uit.  Kwik riposteert en komt terug tot op een doelpunt, wat in het vervolg van deze speelhelft nog zesmaal zal gebeuren.  Telkens komen onze U19 twee doelpunten voor, waarna Kwik tegenscoort.  De biekes slagen er echter niet in om de gelijkmaker te scoren.  Zo gaan we de laatste 2 min. in met een 18-19 stand, waarna Senne zijn zesde doelpunt door de mand schiet.  De tijdsdruk op Kwik is te groot.  Mado sluit met 17 sec. op de klok de debatten met een schot.

Wat een geweldige wedstrijd !  Vooral de spanning in de tweede helft hield iedereen in de ban.  De spelers op het veld hielden de zenuwen en de tegenstander onder controle, die op de bank hadden het qua zenuwen heel wat moeilijker.  De vreugde na de eindbuzzer explodeerde golvend door de zaal.  Toch was er voldoende respect voor de inzet van een sterke tegenstander.  Proficiat U19, spelers en begeleiding, dit was een schitterende afsluiter van de zaalcampagne van Boeckenberg !  Verdiend die titel van ZAALKAMPIOEN !