Verslag : Ganda A - Blauw Wit A : 16 - 20  (7-11)
A: Jelle (2), Ana (5+4s), Kobe (2), Lotte

V: Lander (1), Imke (5), Ruben (s), Riet
Wissels : Zoë

Scheidsrechter : T. Vlaminckx

De afsluiter van de zaalcompetitie was tevens de revanche voor de abominabel slechte thuiswedstrijd tegen Ganda.  Overigens de enige tot nu toe die verloren werd.  Hoewel er sedert de wedstrijd tegen Rijko een donkere wolk boven de ploeg hing, leken de spelers mij toch niet al te gespannen.  Daar droeg ook de hulde van Ganda voor de wedstrijd toe bij, met felicitaties en champagne.  Geen wijziging in de vakken.

De eerste drie aanvallen van Blauw Wit zijn raak.  Het geeft meteen de geruststelling dat het niet opnieuw een krasselwedstrijd wordt.  Onze spelers teren lang op deze vroege voorsprong.  De tegendoelpunten van Ganda worden gecounterd en halverwege de eerste helft wordt de voorsprong vergroot tot 5 stuks.  Tijd voor de coach van Ganda om een time out te nemen.  Die luidt een revival in van de thuisploeg.  De Gentenaars knabbelen de voorsprong weg en als het 7-8 wordt, grijpt ook Niels naar zijn rode bordje.  Even de ploeg wakker schudden, de wedstrijd is nog niet gedaan !  En het heeft effect.  De volgende drie doelpunten leggen de ruststand vast met een geruststellende 7-11 voorsprong.

De tweede helft is aanvankelijk een kopie van de eerste.  Onze blauwwitjes lopen langzaamaan weg in de score, omdat Ganda onmachtig is voor de mand.  Er komt een maximaal verschil van 7 doelpunten op het scorebord, 11-18, met nog 11’32” op de klok.  Dan gaat de riem bij onze spelers er wat af.  De concentratie en de verdediging verslappen wat de tegenstander toelaat iets terug te komen.  Vlak voor het eindsignaal probeert Kobe nog een “Steurske” vanuit de hoek van het vak, maar hij moet in Ben zijn meerdere erkennen.

Proficiat aan de kampioenen !  Met 13 zeges in 14 wedstrijden een meer dan verdiende titel en een opstapje naar Promo zonder runner-up-wedstrijd ditmaal.  Proficiat aan Imke en Ana die vandaag het gros van de doelpunten op hun conto schreven.  Ana indrukwekkend zelfs met 9 stuks, wat de coach van de tegenpartij deed vragen of zij de heenwedstrijd had meegespeeld.  Na de vreugdedans, trakteerde trotse Frank DS met champagne.  Niels gunt zijn spelers nu een weekje rust, ter afsluiting van een knappe zaalcampagne, vooraleer aan de voorbereiding van de veldcompetitie te beginnen.