Verslag : Floriant A - Boeckenberg A : 25 - 26  (15-18)
A: Tibo D (3), Lauren S (4), Lisa VG (5), Joppe B (2)
V: Jordan DV (6+s), Amber E, Tess V (1), Thomas T (3)
Wissels : Lucas DR (1), Dennis DV, Maline V

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

Op de laatste dag van de zaalcompetitie gaat bepaald worden hoe de kruisfinales er zullen uit zien.  Toeval of niet, de 4 kruisfinalisten spelen tegen mekaar.  Onze panters hebben een puntje meer nodig dan AKC/Luma om nog eerste te kunnen worden in de rangschikking.  Hoewel beide ploegen evenveel punten hebben is het onderling duel in het voordeel van AKC.  Voor veel van onze supporters blijft de tocht naar Merelbeke op een zaterdagavond een calvarie waar ze tegen op zien.  Geen wijziging in de vakken bij onze panters, terwijl Floriant moet schakelen omdat Maike zich afgelopen week zwaar kwetste aan de knie.  We wensen haar een spoedig herstel.

De wedstrijd start met een explosie van doelpunten.  Een aanval niet gescoord betekent een doelpunt verloren.  Floriant opent in de eerste aanval, waarna een 4-voudig antwoord van onze panters volgt.  Wat de thuisploeg ook probeert deze voorsprong blijft een hele tijd op het bord.  Na 9 min. en vlak na een time out van Gert slagen ze er in om op gelijke hoogte komen, 10-10.  Twintig doelpunten op 9 min. oftewel er is gescoord aan een gemiddelde van een doelpunt alle 27 seconden !  Verbijsterend.  Het afwerkingspercentage van een aantal spelers ligt ongelooflijk hoog.  Er volgt een adempauze van 2,5 min. alvorens Floriant zich terug aan de leiding schiet.  Ditmaal komt er een 5-voudige repliek en een groene kaart voor een speler van Floriant.  De Oost-Vlamingen geven niet op en effenen opnieuw de score, 15-15.  De laatste 4 min. zijn helemaal voor onze panters met een stip van Jordan en schoten van Thomas en Tibo.

’t Is wachten op de video, maar naar mijn gevoel werd, bij het begin van de tweede helft, het doelpunt van Tibo onder de korf ten onrechte niet toegekend.  Het geeft de “haaien” van Floriant de kans om op een puntje te komen.  Onze panters laten zich niet verschalken en houden de tegenstander gedurende het grootste deel van de tweede helft op een vak achterstand.  Spannend is het zeker en naarmate de tijd wegtikt wordt die enkel maar groter.  De scheidsen proberen overdreven fysieke acties en protesten in te dijken.  Maar het borrelt bij Floriant.  Net voor halverwege brengt Gert Joppe terug op het veld, die net voor het einde van de eerste helft was vervangen door Lucas.  Na het fluiten van een vrijworp krijgt coach Terrence een groene kaart wegens te hevig protest.  Lisa zet deze vrijworp om, 19-22.  Na een schot tegen Thomas voert Gert nog 2 wissels door : Dennis voor Thomas en Maline voor Amber.  Nog 8’32” op de klok als Jordan zijn 7de doelpunt door de mand mikt.  Floriant mist een stip, de volgende een halve minuut later gaat er wel in.  Gert neemt een time out en brengt opnieuw Thomas en Amber op het veld.  Iets later krijgen Jordan, wegens protest, en Tibo een groene kaart.  Deze laatste vind ik pietluttig, maar bewijst dat ook de scheidsrechters de spanning voelen.  Daardoor komen Lucas en Dennis terug tussen de lijnen.  Na een inloper van Lisa en een schot van Lauren lijkt met minder dan 4 min. op de klok de buit binnen, 21-25.  Floriant geeft niet op en scoort tweemaal snel tegen.  Brengt het schot van Lisa op 2 min. voor het einde dan de verlossing ?  Nog 1 min. en een schot tegen Lucas.  Nog 15 sec. en een strafworp op een omdraaier tegen Lauren.  De bal komt snel terug bij Floriant als er voor tijd rekken wordt gefloten.  Er gaat een zucht van verlichting door al wat Boeckenberg is als de ultieme inloper van L. Pauwels (F) afgefloten wordt voor een aanvallende fout.

Wat een wedstrijd !  Een massa doelpunten, een gelijk opgaande strijd met een licht voordeel voor onze panters en spannend tot de laatste seconde : een finale waardig.  Felicitaties aan beide teams.  Onze panters hadden het moeilijk om op het einde het schip gecontroleerd de haven binnen te krijgen.  Een voorsprong van 4 doelpunten met 4 min. op de klok zou zelfs in zaalwedstrijden tot een zekere overwinning moeten kunnen leiden.  Het scheelde een haartje.

Ondertussen was de uitslag van AKC-BGW bekend, een wedstrijd waarin nog meer doelpunten werden gescoord : 29-24.  Daarmee liggen de kruisfinales vast.  Onze panters krijgen BGW als tegenstander, een herhaling van de zaalfinale van vorig jaar.

Afspraak zaterdag aanstaande om 21u00 in Herentals.  Be blue, be loud, be there !!
Om 19u00 start de andere kruisfinale : AKC/Luma – Floriant.