Verslag : Boeckenberg - Pegasus : 29 - 11  (18 - 4)
A: Joppe B, Lisa VG (5+s), Dennis DV (7), Lauren S (1)

V: Jordan DV (3), Thomas T (7), Tess V (1), Amber E (1)
Wissel : Imana B, Maline V (1), Seppe C, Sterre VDA (1), Tibo D (1), Lucas DR

Scheidsrechters : S. De Groot, D. Boogaard

Zoals gezegd werd de onderlinge confrontatie tussen de Duitse clubs duidelijk in het voordeel van Schildgen beslist.  Pegasus was ook niet ongeschonden uit die wedstrijd gekomen : een heer loopt hier nu rond op krukken, jammer genoeg.  Met slechts een reserveheer in het team mochten er absoluut geen blessures meer bijkomen.  Gert bouwde toch de nodige voorzichtigheid in, terwijl hij Tibo en Lucas wat rust op de bank gaf.  Dennis en Thomas namen hun plaats in en hoe.

De analyse van Gert, die buiten de wedstrijd ook de morgentraining van Pegasus had gezien, was spot on.  De beste schutters worden er verdedigend uitgeprest en onder de korf heersen zo goed als al onze spelers.  Het resultaat toont zich snel op het scorebord.  De Duitsers scoren het openingsdoelpunt  en de aansluiter op 2-1, daarna is het alleen wit en blauw die de stand op het scorebord doen wijzigen.  10 gaan er in het eerste kwart door de mand.  Dat wordt in het tweede kwart ei zo na gekopieerd.  Pegasus is aanvallend zowat overgeschakeld op wandelkorfbal en probeert bij het uitwerken zoveel mogelijk tijd te rekken om het aantal aanvalskansen van onze panters zo klein mogelijk te houden.  In verdediging schakelen een aantal van hen over op zone.  Zeker nadat een heer zwaar door de enkel gaat en even gevreesd wordt dat hij niet meer verder zal kunnen.  Gelukkig is dat niet het geval.

Al bij de rust voert Gert de eerste wissel door : Seppe komt in de plaats van Joppe.  Halverwege het derde kwart maken Maline en Sterre hun entree in plaats van Lisa en Amber.  Nog voor het kwart om is komt Imana in de plaats van Tess, die net een inloper had gescoord.  Het lukken van goals ging in dit kwart net iets stroever, want vele ballen verkozen uit de mand te draaien of te wippen.  Jammer, geen erg vandaag.  Het geeft Pegasus wel de gelegenheid meer te scoren in de tweede helft, wat op zich zonder veel betekenis is.  De eindstand spreekt voor zich.

Donderdagavond is meestal supporteravond.  Het blauwe panterlegioen was beter vertegenwoordigd.  Samen met de drums van PKC kwam er ondanks de lauwe wedstrijd toch nog wat sfeer in de zaal.  Sportief zitten we op koers.  Vandaag staat het andere, stevigere Duitse team op het programma.  Mogelijk een goede oefenpartij voor de hoofdbrok, de match tegen PKC.