Verslag : Boeckenberg- Benfica : 30 - 14  (13 - 9)
A: Jordan DV (2), Tibo D (2+2s), Tess V (3), Amber E (4)

V: Joppe B (3), Lisa VG (2), Lucas DR (5), Lauren S (3)
Wissel : Dennis DV (3), Imana B (1), Thomas T, Maline V, Seppe C, Sterre VDA

Scheidsrechters : P. Busik, L. Pazourek

De Champions League, de vroegere Europacup, blijft altijd een “specialleke”, vermits het zowat het enige internationaal sportevenement is voor clubs.  Na een moeilijk voorafje, geraakten alle spelers tijdig ter bestemming en kon Niels aan de verzorging beginnen, terwijl Gert de gelegenheid had om de twee Duitse teams live aan het werk te zien.  De opdrachten werden er voor de opwarming nog eens ingepeperd.  De vakopstelling bleef hetzelfde als in de competitie.  Het was duidelijk : Gert wilde geen verrassingen a la Kortrijk.

Het eerste schot van Tess is raak.  De Portugezen laten zich niet onbetuigd en scoren tegen.  Zo gaat het om en om in een trefzekere aanvangsfase tot 4-4.  Als onze panters dan even niet de mand vinden, doet Benfica dat wel, tweemaal na mekaar zelfs.  Het time out bordje van Gert schiet de hoogte in.  Opdrachten uitvoeren, is de luid en duidelijke boodschap.  Joppe schiet na goed reboundwerk van Lucas de aansluiter binnen, waarna Benfica scoort.  Amber zet een vrijworp om, waarna het 3 min. nagelbijten is.  De bal lijkt niet meer in de korf te willen tot 2 sec. voor affluiten Tess een doelpunt onder de korf lukt, niet toegekend wegens verdedigd.
Na een korte onderbreking vatten we de tweede periode van 10 min. goed aan : eerste aanval een stip van Tibo, tweede aanval een vrijworp van Lisa.  De 9-7 laat iets langer op zich wachten.  Lucas schiet die binnen.  Hij krijgt er zelf eentje tegen, nochtans kort verdedigd.  Het vervolg is bijna uitsluitend voor onze panters.  Nog eenmaal prikken de Portugezen tegen.  Aan het einde van de eerste helft staat er al een duidelijk verschil op het bord.

In de tweede helft drukken onze panters door.  Benfica betaalt tegelijkertijd de tol voor de hevige start.   Ze kunnen amper 5 doelpunten tegenover de 17 stuks van onze ploeg inbrengen.  Het laat Gert toe om in het laatste kwart alle spelers op de bank speelminuten te gunnen.  Die laten zich overigens niet onbetuigd.  Dennis schiet in de laatste minuut nummer 30 door de mand.

Op zich een gemakkelijke overwinning na een moeilijke start in het eerste kwart.  Spelers tevreden, Gert tevreden, supporters tevreden.  Die laatsten wachten op de versterking, die tegen de wedstrijd van vanavond al iets talrijker aanwezig mogen of zullen zijn.  Daarin wordt Pegasus onze tegenstrever.