Vermits er nog al wat vragen komen over het wedstrijdschema van het Champions League tornooi, ga ik proberen de huidige toestand kort samen te vatten.

Enkele weken geleden trok het Portugese CC Oeiras zich terug uit het tornooi.  IKF had geen andere keuze dan het wedstrijdschema te herzien, omdat een andere ploeg aantrekken op dat moment om verschillende redenen geen optie meer was. In dit nieuwe schema werd, in tegenstelling tot het oude, een wedstrijd gepland op woensdagavond om 18u tegen NC Benfica.

Deze wedstrijd op woensdagavond was voor onze club geen goed nieuws. Eerst en vooral niet voor een deel van de spelers die op die dag nog moesten werken, zodat het uitgesloten was dat zij tijdig op PKC zouden kunnen zijn. Ook niet voor de die hard supporters, die plots geconfronteerd werden met een extra dag verblijf in het hotel of met een extra verplaatsing. Na overleg met staff en bestuur stelden we IKF in kennis dat deze wedstrijd op woensdagavond niet kon, vermits een aantal van onze spelers op dat moment niet beschikbaar waren. Bestond de optie van 2 wedstrijden op donderdag dan niet meer?

IKF lanceerde een tegenvoorstel en verschoof onze match tegen NC Benfica naar 20u40. Het uiterste uur waarop PKC nog een wedstrijd wilde laten starten. Geen gejuich langs onze kant, want een rekensom leerde al snel dat ook dit aanvangsuur vrij nipt was, vooral naar wedstrijdvoorbereiding toe. Dus volgde er na communicatie met IKF, overleg via een computervergadering. Na overweging van pro's en contra's werd besloten om toch te spelen op woensdagavond, terwijl IKF ging proberen om PKC te overhalen het aanvangsuur te verlaten naar 21u00. Hiervan hebben we nog geen bevestiging ontvangen, buiten een e-mail van PKC dat ze dit in overweging gingen nemen. En daar wachten we nu op.

Wat is er ondertussen zeker of zo goed als zeker?
Onze panters gaan op elke avond een wedstrijd spelen, waarschijnlijk op woensdag tegen Benfica, op donderdag tegen Pegasus, op vrijdag tegen TuS Schildgen en op zaterdag tegen PKC, zoals voorzien in het nieuwe schema. Enkel is het wachten op de bevestiging van de aanvangsuren. De wedstrijd van PKC op woensdag verhuist naar donderdag.
Vermits er in 1 reeks gespeeld wordt, zal de eindrangschikking de winnaar van het tornooi bepalen. In de logica - en waarschijnlijk de hoop - van IKF zullen de wedstrijden op zaterdag beslissend zijn voor de plaatsen 3 en 4 (Benfica-Schildgen) en 1 en 2 (PKC-Boeckenberg).

Supporters! PKC voorziet 300 plaatsen voor de finalewedstrijden op zaterdag! Dat is niet min. De voorverkoop is volop aan de gang. Zijn deze plaatsen uitverkocht is het boeken toe, want PKC plant dan geen verkoop op zaterdag. Anderzijds is het aan ons Boeckenbergers en de pantersupporters om deze plaatsen te bezetten. Remember 2014. Papendrecht moet opnieuw op zijn grondvesten daveren.