Verslag : Boeckenberg A – Voorwaarts A : 28 - 22  (15-12)
A: Tibo D (1+2s), Lauren S (s), Joppe B (1+2s), Lisa VG (6)

V: Jordan DV (3), Amber E (4), Tess V (1), Thomas T (4+s)
Wissels : Lucas DR, Dennis DV (1), Rani VH (1), Imana B

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

Met 54 doelpunten uit 2 wedstrijden mocht Voorwaarts een vlot scorende ploeg genoemd worden.  Het zou dus oppassen worden in verdediging om de prijsschutters van dit team uit de korf te houden.  Werk aan de winkel voor Gert – met kennis van zaken – om die verdediging op punt te krijgen, maar ook om er voor te zorgen dat de bal ditmaal bij ons wel vlot door de korf zou gaan.  Iets wat de vorige wedstrijden nogal problematisch leek.  De aangekondigde sneeuw hield gelukkig de supporters van beide ploegen niet thuis, zodat er eindelijk een gezellige supportersfeer in de zaal hing.

Topschutter – of moet het ster zijn ? – van de ploeg Lisa opent de debatten uit vrijworp.  De eerste 6 min. zijn gelijk opgaand, meestal met initiatief van onze panters, 4-4.  Opnieuw Lisa zorgt voor het eerste kloofje uit schot en inloper, maar krijgt na de vakwissel wel antwoord van haar tegenstandster.  Als Thomas, Lisa en een inloper van Amber op toetsrebound van Tess voor 9-6 zorgen, neemt de coach van Voorwaarts zijn eerste time out in een poging de pantergolf te onderbreken.  Thomas zorgt meteen voor de 4 verschil en ondanks een tegendoelpunt dreigen onze panters verder uit te lopen na een stip van Lauren en een schot van Amber.  De bezoekers pakken eentje terug en wisselen de heer tegen Thomas.  Deze had al bewezen in de B-ploeg scherp te schieten en herhaalt zijn kunde nu in de A-ploeg.  Hij halveert het verschil, wat Gert tot een time out dwingt om bij te sturen.  Na een doelpunt voor (Jordan) en tegen (Tibo), gaat de bal tweemaal op de stip, netjes omgezet door Tibo en Joppe.  Met 9 sec. op de klok denken we al aan de rust, maar een derde forse ingreep van Tibo wordt bestraft met groen en een stip.  Zo verschijnt Lucas nog even eventjes op de vloer.

Die krijgt na hervatten meteen een schot tegen, waarna, naar mijn smaak, het mooiste doelpunt uit de wedstrijd volgt : in verdediging onderschept Joppe de bal, werpt die meteen naar de inlopende Jordan en goal.  Een terecht applaus volgt.  De coach van bezoekers voert de volgende minuten 5 wissels door.  Onze spelers laten het niet aan hun hart komen en voeren de forcing, vooral op het scorebord.  Want na een 6-0 staat daar na 10 min. 22-14.  Er volgt nog een wissel bij Voorwaarts en een strafworp.  Lisa en Thomas maken het werk af, 24-15.  Daarna gaat de riem er een beetje af.  Met 6 min. op de klok begint ook Gert te wisselen.  Zo kan Rani, ingekomen voor Lauren, een goaltje meepikken, net zoals Dennis, ingevallen voor Thomas.  Jordan heeft zijn applausvervanging dan al gekregen.  Tot slot heeft Imana, in de plaats van Amber, pech als haar schot niet door de mand wil.

Eindelijk kregen we de panters die de supporters willen zien : gretig in verdediging en aanval en scorend over alle pionnen.  In de eerste helft scoorden immers de acht basisspelers en over de hele wedstrijd tekenden onze dames voor bijna de helft van de doelpunten.  Voorwaarts wist er zich geen raad mee.  Een prachtige prestatie die we graag herhaald willen zien, want voor de kerstbreak komen er 2 belangrijke wedstrijden, uit tegen Kwik volgende week en thuis tegen AKC/Luma.