NL

Verslag : Boeckenberg A – Voorwaarts A : 25 – 23  (12-9)
A: Joppe B, Lucas DR (3), Lisa VG (5+2s), Amber E (5)

V: Tess V (1), Jordan DV (4), Tibo D (2), Lauren S (2)
Wissel : Sterre VDA, Dennis DV (1)
Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

Ben ik fout in mijn overtuiging dat Voorwaarts een moeilijke tegenstrever is voor onze panters ?  Na de onderbreking door de paasvakantie bereidde Gert zijn spelers voor met een oefenwedstrijd tegen Floriant.  De B-ploeg had het tegen de “Bus” heel lastig, speelde een zwakke eerste helft en herpakte zich lichtjes in de tweede in wat ronduit een zeer matige wedstrijd was.  Aan onze A-ploeg om het beter te doen.  Ongewijzigde opstelling na de wedstrijd tegen Temse, behalve dat Lauren terug haar plaats innam.  Iedereen was er klaar voor, zelfs het weer met een stralende zon, een frisse temperatuur en weinig wind.

Verslag : Blauw Wit A - Edegem A : 25 - 21  (12-12)
A: Ana (3+s), Kobe (1), Jelle (5), Niki (1)

V: Imke (2+s), Zoë (1+s), Rino (s), Lander (3)
Wissels : Riet (2), Jan (1+s), Ruben (1)
Scheidsrechter : T. De Gent

Edegem is een mede-kandidaat voor de runner up-plaats, die de mogelijkheid van promotie naar PROMO biedt.  Op het veld een niet te onderschatten tegenstander, zoals bleek tijdens de heenwedstrijd die op een gelijk spel eindigde.  Terwijl de zon stilletjes aan de horizon opzocht, verdween ook langzaam de eerste lentewarmte, die menig toeschouwer en speler een rood kleurtje had bezorgd.  Lander nam zijn plaats terug in en Niki kwam tussen de lijnen ipv. Lotte.

Verslag : Spartacus/NDN A - Blauw Wit A : 13 - 21  (5-8)
A: Ana (5), Lotte (2), Kobe (2), Jelle (2)

V: Imke (2), Jan (4), Stijn (1+s), Zoë
Wissels : Rino (2), Riet, Tobias

Scheidsrechter : J. Van Acker

Zonder enig obstakel van belang teistert een felle, kille wind het Park Groot Schijn, spelers en supporters.  Geen makkelijke omstandigheden, wat de lage score in de match van het B-team al aantoonde.  Na de zenuwslopende race naar de zaaltitel kregen de spelers een weekje rust, alvorens de trainingen op het veld te hervatten.  Ook in de veldcompetitie wordt het doel, de promotie naar Promo te bereiken, niet de gemakkelijkste opgave.  Ganda staat aan de leiding in de rangschikking met een ruime voorsprong.  Na het verlies van Edegem op zaterdag, kan Blauw Wit mits een zege tegen hekkensluiter Spartacus/NDN de tweede plaats veroveren.  Lander, pas herstelt na een week ziekte, blijft aan de kant, zodat Stijn voor de eerste maal een plaats in de basis krijgt.

Verslag : Temse A – Boeckenberg A : 12 - 33  (7-18)
A: Joppe B (1+2s), Lucas DR (3), Lisa VG (10+s), Amber E (1)

V: Tess V (2), Jordan DV (1), Sterre VDA (3+s), Tibo D (8+s)
Wissel : geen

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

De maartse buien temperden het enthousiasme van spelers en supporters voor de eerste veldwedstrijd na de luxe omstandigheden van de zaalcompetitie.  Het is altijd afwachten hoe de spelers reageren op de weerelementen en het verloop van die zaalcompetitie.  Misschien is Temse wel de goede tegenstander om draad buiten weer op te pikken.  Thomas bleef, net zoals de andere reserven overigens, lekker ingeduffeld op de bank, zodat zijn rug wat extra weken rust krijgt.  Lauren bleef afwezig wegens een familiefeest.  Hierdoor diende Gert de vakken aan te passen en kreeg Sterre een plaatsje in het startersachttal.

Verslag zaalfinale U19 : Kwik - Boeckenberg : 18 – 21  (8-7)
A: Senne (6), Mattijs (3+s), Evi, Charlotte (1+s)

V: Mirko (1), Florian (1+s), Mira, Mado (3+s)
Wissels : Rik (1), Elfie (1), Soetkin

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Onze supporters, al goed op dreef na de wedstrijd van onze U17, maakten zich op om de U19 naar de titel te juichen.  Dat Kwik brandhout had gemaakt van Borgerhout/GW en de mindere eerste helft van onze panters tegen Temse zinderden nog na.  De ruime overwinning in de terugronde van de competitie bewees wel dat Kwik te pakken was.  De coaches voerden ook een aanpassing aan in de vakopstelling.  Na haar goede invalbeurt tegen Temse kreeg Mira nu een plaatsje van bij de start.

Verslag zaalfinale U17 : Boeckenberg – Voorwaarts : 15 – 11  (11-8)
A: Anthony (1+s), Johannes (1), Janneke, Maura (1)

V: Nils (1+2s), Quinten, Jitte, Jana (3+s)
Wissels : Jun, Camille

Scheidsrechters : W. Jongbloed, I. Bekaert

Als ik binnenkwam in de sporthal stond de gang gevuld met een dubbele rij mensen, een oranje erehaag voor de U15 van Vobako die net kampioen waren gespeeld.  Van onze U17 geen spoor.  De stoelen van de bank waren versierd met de wedstrijdshirts.  De spelers zelf luisterden op dat moment naar de peptalk van coach Stefan.  Want hadden onze panters vorige week Spartacus verrast, ditmaal was Voorwaarts verwittigd.  Toch ook niet de minste tegenstrever.  Voor onze U17 hoefde eigenlijk niks meer, want het bereiken van de finale vervulde al een gouden dromen in.

M T W T F S S
Livestreams

Trooper

Koop Online via Trooper