Veldcompetitie U19 d.d. 17/4/2024: Boeckenberg U19 A – Vobako U19 A (11-15)

Een wedstrijd op een woensdagavond, het is vaak geen al te goede zaak en dat is ook nu opnieuw gebleken. We kregen bezoek van Vobako, sowieso altijd een moeilijk te bespelen ploeg. Aan onze kant ook hier en daar wat last van pijntjes na de wedstrijd op Borgerhout. De heerlijke lentezon van afgelopen zaterdag had bovendien plaatsgemaakt voor een stevige kilte. Tijd dus om weer de winterjas aan te trekken en zelfs handschoenen waren nuttig. Goed warm blijven op het veld en op de bank was dus de boodschap. Gelukkig bleven we wel gespaard van regen en hagel waarvoor we de weergoden alvast dankbaar zijn.

Aanval: Elfie – Jani – Mado – Mirko

WISSEL Elfie => Soetkin

11-14 shot Senne na pas van Jani

11-15 shot heer Vobako

Over deze wedstrijd kunnen we kort zijn. De weinige supporters die waren komen opdagen en de koude wilde trotseren, bleven op hun honger zitten. Het was een wedstrijd met weinig animo, te weinig dynamische acties en vooral een barslechte afwerking. Ondanks heel wat kansen kregen we de bal pas door de mand na 7,5 minuten. Kort daarna kwamen we zelfs op voorsprong, maar dat was dan ook de enige keer. De rest van de wedstrijd waren we op achtervolgen aangewezen. Na 25 minuten stond er een magere 3-7 op het bord, tijd voor een time-out. Maar die bracht geen zoden aan de dijk. We konden net vóór affluiten er gelukkig wel nog één goal aan toevoegen.

Na de rust ging Vobako meteen door naar dubbele cijfers. Opnieuw viel onze eerste goal pas na 7,5 minuten. Waar wij in de eerste helft nog aanvallend overwicht hadden, maar moeilijk konden scoren, was dat overwicht nu ver te zoeken. Ook Vobako begon meer kansen af te dwingen en wij maakten ook iets meer onnodige fouten in verdediging. Na 20 minuten speeltijd slaagden we er nog eens in om 2 doelpunten na elkaar te maken en dus dichterbij te sluipen. Meteen daaropvolgend ging het time-out bordje de lucht in. In de periode daarna konden we zelfs de aansluitingstreffer maken en waren we weer hoopvol. Maar helaas toverde Vobako 3 doelpunten uit zijn hoed en was het kalf eigenlijk verdronken. We konden geen vuist meer maken en moesten de winst terecht aan Vobako laten.

In de aanloop naar zaterdag toe vergeten we deze wedstrijd best zo snel mogelijk. Vrijdag goed trainen is de boodschap en zaterdag gefocust op Sikopi het onderste uit de kan halen en dan is alles mogelijk. Veel succes, U19’ers!