Veldcompetitie U19 d.d. 13/4/2024: Borgerhout/GW U19 A – Boeckenberg U19 A (14-15)

Na een lang en bijzonder succesvol zaalseizoen en een daarop volgende extra lange, maar welgekomen paaspauze mochten we onder een stralende lentezon beginnen aan de eindronde van de veldcompetitie. Als eerste wedstrijd stond er een bezoek aan onze buren op het programma. We weten uit ervaring dat dit steeds moeilijke wedstrijden zijn. Bij onze laatste veldontmoeting hebben we op het einde nog een gelijkspel uit de brand kunnen slepen. Iedereen was dus benieuwd naar hoe het deze keer zou gaan.

Aanval: Charlotte – Mattijs – Senne – Soetkin

14-13 penalty heer Borgerhout/GW

14-14 inloper Charlotte op steun van Mirko

14-15 shot Mado op steun van Mattijs

We hebben geen al te mooie wedstrijd gezien, al bleef het wel spannend tot op het einde. De bij momenten sterke wind strooide ook wel roet in het eten, maar afgezien daarvan was de afwerking niet fenomenaal te noemen. Het eerste doelpunt viel pas na 3,5 minuut. Borgerhout/GW nam het roer als eerste in handen. Toch konden we na 10 minuten via een penalty op een 3-4 voorsprong komen. Maar die konden we niet vasthouden en we lieten de tegenstander weglopen tot 7-4. Gelukkig konden we in de slotminuten nog milderen tot 7-6, dus alles kon nog na de rust.

Het was zaak om in de tweede helft opdrachten beter uit te voeren, minder nonchalant te zijn in de passen en vooral te blijven geloven en dus te blijven vechten. Dat onze spelers dit laatste kunnen, hebben ze ondertussen al meermaals bewezen. En ook vandaag lieten ze dit zien. Het eerste kwartier herhaalde zich steeds hetzelfde scenario. Borgerhout/GW maakte telkens een kloofje van 2 doelpunten en wij scoorden elke keer één keer tegen, maar dichterbij kwamen we dus niet. Meer nog, kort daarna keken we zelfs een paar keer tegen een 3-punten achterstand aan.

Maar na 20 minuten hadden we eindelijk de goede flow te pakken en kropen we stilaan dichterbij. Voor Borgerhout/GW werd het moeilijk om nog goede kansen af te dwingen, waardoor ze nog amper de mand raakten. Aan onze kant vielen nu de ballen wel binnen. De gelijkmaker viel op minuut 30 en de winnende goal kwam er op 1,5 minuut van het einde. Dankzij een puike verdediging en slim uitspelen konden we de winst uiteindelijk zekerstellen. Een mindere wedstrijd toch met winst afsluiten, je moet het maar kunnen.

De komende week wordt een zware week met 3 wedstrijden voor de boeg: 2 thuiswedstrijden op woensdag en zondag, en zaterdag staan de halve finales van de Beker van België op het programma. Bij deze een oproep aan al onze Boeckenberg en Blauw Wit supporters om volgend weekend onze topgroep en 3 jeugdploegen te komen aanmoedigen. Ik geef nog even de planning mee:

vrijdag 19/4 om 20h00: Boeckenberg A - AKC A (op Boeckenberg)

zaterdag 20/4 om 12h00: Boeckenberg U17 - ASKC U17 (op Sikopi)

zaterdag 20/4 om 14h00: Temse U19 - Boeckenberg U19 (op Sikopi)

zaterdag 20/4 om 16h30: Boeckenberg U15 - Vobako U15 (op Borgerhout/GW)

Be there! Ik wens al onze spelers enorm veel succes!!