Zaalcompetitie U19 d.d. 28/1/2024: Boeckenberg U19 A – Borgerhout/GW U19 A (24-23)

Net zoals voor onze topgroep stond ook voor de U19’ers een burenduel op het programma, maar deze keer thuis en dat is toch altijd beter. Op verplaatsing moesten we in Borgerhout/GW onze meerdere erkennen. Verdedigend prima wedstrijd toen, maar de afwerking was er niet, dus ook geen winst. Een ploeg van dit kaliber eronder houden kan alleen door een puike ploegprestatie. We hadden er alvast vertrouwen in dat het deze keer zou lukken. De tribune was goed gevuld, supporters genoeg dus. De tactiek was besproken, iedereen gefocust. We konden met een goed gevoel van start gaan.

Aanval: Mado – Mira – Mirko – Senne

24-21 shot heer Borgerhout/GW

24-22 shot heer Borgerhout/GW

24-23 shot heer Borgerhout/GW

Het begin van de wedstrijd verliep zoals wel vaker, gelijk opgaand. Geen verrassende wendingen om te vermelden. Er werd om en om gescoord, tot we na 6 minuten een 2-puntenkloofje op het bord gezet hadden. Tijd voor Borgerhout/GW om een time-out te nemen. Meteen daarna volgde de aansluitingstreffer, maar we lieten ons niet van de wijs brengen en konden de voorsprong lang vasthouden, tot na een kwartier spelen de gelijkmaker door Borgerhout/GW dan toch een feit was. Op dergelijke momenten is het altijd opletten geblazen. Je wil dan immers niet de controle verliezen. En dat deden we niet. Met drie doelpunten vrij kort na elkaar legden we de ruststand van 10-7 vast. Maar alles kon uiteraard nog.

Met een snel doelpunt vlak na de rust stonden we de eerste keer 4 doelpunten voor. In het volgende kwartier kregen we heel wat doelpunten te zien, mooie acties afgewisseld met verre shots. De supporters kregen een sterke wedstrijd te zien tussen 2 topploegen. De hele tijd bleven we netjes aan de leiding. Borgerhout/GW kon af en toe tot op 2 punten naderen, maar steeds diepten we de kloof verder uit om na 11 speelminuten zelfs bij een verschil van 5 doelpunten uit te komen.

Twee minuten voor het einde stond het 24-20 en moesten we de wedstrijd eigenlijk gewoon rustig uitspelen. Maar enkele slechte passen zorgden voor spijtig balverlies, waardoor de 2 meest scorende heren van Borgerhout/GW toch nog een duit in het zakje konden doen en het dus op het einde nog onnodig spannend werd. Met nog 14 seconden op de klok maakte Borgerhout/GW nog een aansluitingstreffer, maar gelukkig konden we de bal deze keer in eigen rangen houden en was de winst een feit. Een verdiende overwinning na een knappe partij van onze toppers! Dit zouden wel eens belangrijke punten kunnen zijn in het verder verloop van de competitie. Volgende week trekken we naar sporthal De Nachtegaal in Kontich om Voorwaarts partij te geven. Ook zij wonnen dit weekend hun wedstrijd met 24-23, dus ook zij weten de korf hangen. Benieuwd of we volgende week even doeltreffend zijn.