Zaalcompetitie U19 d.d. 21/1/2024: Boeckenberg U19 A – Sikopi U19 A (21-9)

Dit weekend mochten bijna al onze ploegen thuis aan de bak. Dat brengt toch altijd een gezellige sfeer in The Foyer met zich mee. Het is dan een komen en gaan van spelers en supporters. Het was ook een bijzonder succesvol weekend, want van de 13 thuiswedstrijden werden er maar liefst 12 gewonnen. Niet slecht voor een weekendje korfbal. Op zondagavond was het bovendien tijd voor onze jaarlijkse Nieuwjaarsreceptie, waarbij we met onze voorzitter even konden terugblikken op 2023 en vooruitkijken naar 2024. Kort samengevat: Boeckenberg beschikt over een mooie groep vrijwilligers om alles in goede banen te leiden binnen de vereniging, bouwt verder aan een brede basis en trekt dus veel jonge jeugd aan, en dat allemaal terwijl de reeds competitiespelende jeugd en ook onze topploegen het uitstekend doen en bovenaan in de rangschikkingen te vinden zijn, en zo ook onze U19’ers. Tegenstander van dienst was voor hen deze keer Sikopi. Op papier een haalbare kaart, maar elke match moet gespeeld…

Aanval: Evi – Jani – Mado – Mirko

19-9 omdraaier dame Sikopi

20-9 shot Charlotte na pas van Evi

21-9 shot Evi na pas van Jani

De start van de wedstrijd was snel en efficiënt, een hoog afwerkingspercentage aan beide kanten. Na iets meer dan 10 minuten hadden de supporters immers al 14 doelpunten gezien. De openingsgoal was wel voor Sikopi, maar we konden meteen antwoorden. Ook na hun 2e doelpunt maakten we onmiddellijk weer gelijk en bij 3-3 ging het gaspedaal even in en namen we de leiding over om die nooit meer uit handen te geven. Bij 9-5 vond Sikopi het hoogtijd voor een time-out. En dat heeft wel geloond voor hen, want ook al konden we nog steeds veel lange aanvallen opzetten, de bal ging moeilijker door de korf in het vervolg van de 1e helft. We gingen uiteindelijk rusten bij 12-6.

In de 2e helft ging de afwerking aanvankelijk gelukkig wel weer de hoogte in, wat ons een tussenstand van 18-8 opleverde na 9 minuten spelen. Maar daarna werd het moeilijker om de juiste kansen te nemen en hadden we meer éénshotsaanvallen dan voordien. Maar ook Sikopi, dat in de eerste helft amper de mand had kunnen raken, slaagde er niet in om nog wat van de achterstand af te knibbelen. Integendeel, we liepen alleen nog verder uit. En zo konden we deze wedstrijd met een mooie 21-9 eindscore afsluiten. Opdracht volbracht. De komende weken volgen de beslissende wedstrijden die uiteindelijk zullen bepalen welke 4 ploegen de felbegeerde kruisfinaleplaatsen kunnen bemachtigen. Het wordt dus nog een spannende strijd.