Verslag : Boeckenberg A – Temse A : 27 - 18  (15-9)
A: Jordan DV (3), Dennis DV (5), Amber E (2+s), Tess V (2)

V: Tibo D (3), Lauren S (2), Joppe B (1+2s), Lisa VG (4+s)
Wissels : Thomas T, Seppe C (1)

Scheidsrechters : T. Van Goidsenhove, E. Mertens

Met enige trots kondigde Truus, voor een helaas maar voor de helft gevulde tribune, onze toppers aan als de zaalkampioen 2022-2023.  Ondertussen zijn er al wat wijzigingen doorgevoerd en nieuwe gezichten toegevoegd.  Dat neemt niet weg dat het verdedigen van een titel altijd een tikkeltje druk op de schouders van de spelers legt.  Het is tevens raden of onze Diamonds hersteld zijn van hun campagne in het verre Taipei.  Goed nieuws wel voor Joppe, wiens enkelblessure op tijd geheeld is om de aanvang van de competitie mee te maken.

Dennis laat meteen zien waarom hij tussen de lijnen staat : 2 schoten in 2 aanvallen leveren 2 doelpunten op.  De bezoekers vechten terug en brengen de stand al na 6 min. in evenwicht, 3-3.  En later 4-4.  Onze aanvallen lopen te stroef naar de zin van Gert, die een time out neemt, waarna Dennis zijn kunstje van bij de start herhaalt.  Temse blijft aanklampen.  Zelfs als na schoten van Jordan en Thibo en een strafworp van Lisa de 4 verschil op het bord verschijnt.  De bezoekers halveren het verschil, maar moeten in de laatste 6 min. voor rust het hoofd buigen voor de overmacht.

De tweede helft geeft een totaal ander beeld.  Onze dames scoren de eerste 6 doelpunten, terwijl de tegenstander driemaal tegenscoort.  Jordan tekent voor de 10 verschil, 22-12.  Er staan nog 16 min. op de klok.  Is de eerste dertiger op komst ?  De coach van Temse neemt een time out en breekt zo het tempo.  Of vinden onze spelers het welletjes zo ?  De voorsprong wordt tot het einde van de wedstrijd in ere gehouden.  Gert geeft Thomas en Seppe 7 min. speeltijd, ipv. Joppe en Tibo.

Een wedstrijd zonder veel verhaal, behalve dat onze dames flink hun duit in het overwinningszakje deden.  Niet alleen met 12 doelpunten, ook met goed verdedigend en steunend werk.  Ik heb Lauren een pas zien geven, waar ik graag de snelheid van zou weten.  Een streep, geweldig.  Bij Temse daarentegen is er werk aan de stippenwinkel met 3 missers.  Conclusie : een gemakkelijke overwinning en goede manier om met vertrouwen de rest van de competitie tegemoet te zien.

In de andere 2 wedstrijden – de zaal van Voorwaarts bleef op 11/11 potdicht – nam Floriant zoals verwacht de punten mee naar Merelbeke en deed Kwik hetzelfde op Borgerhout.  Een kleine verrassing dat laatste ?  De volgende weken zullen uitsluitsel brengen.