Verslag : Blauw Wit A – Verde A : 19 - 17  (12-8)
V: Imke (3), Jan (1+2s), Lotte, Kobe (4)

A: Lander (5), Jelle (2), Ana (2s), Zoë
Wissels :Yoni, Riet, Rino

Scheidsrechter : Tom De Gent

Na een reeks van goede en gewonnen oefenwedstrijden was het zaterdagavond tijd voor het echte werk.  Is het bij de eerste wedstrijd te vroeg over doelen te spreken, wordt het in elk geval belangrijk om van bij de start punten te oogsten.  Met een onzekere en vooral onbekende competitiehervorming in het verre verschiet lijkt eindigen in de top van de rangschikking bijna een must.

De match kent een evenwichtige start met beurtelings beide teams aan het kanon.  Na 10 min. staat er 4-4 op het scorebord.  Reeds na 4 min. ging Lotte door haar enkel, waardoor Yoni aan een lange invalbeurt moet beginnen.  Na de verzorging van een speler van Verde en een gemiste strafworp langs onze kant komen de bezoekers voor de eerste maal op voorsprong.  Ana kan van op de stip effenen.  Verde countert.  Als onze aanvalscombinaties stroef lopen, neemt Niels een time out, waarna onze blauwwitjes starten aan een ongestoorde reeks van 6 doelpunten.  Riet is ondertussen eventjes op het veld geweest.  Wegens te veel protest kijkt de coach van Verde tegen een groene en meteen een gele kaart aan.  Een strafworp van Verde legt de ruststand vast.

Met een voorsprong van 4 doelpunten kunnen onze spelers gerust starten aan de tweede helft ?  Een eerste doelpunt van Verde wordt nog gecounterd, maar dan vervolgt Blauw Wit met een 10 min. durende scoreloze periode.  Om de wissels van Verde te neutraliseren wisselt Niels ook Lander en Kobe van vak.  Deze laatste stopt het doelpuntenfestival van de bezoekers, 14-13 ondertussen.  Onze coaches nemen hun tweede time out.  Die heeft net als in de eerste helft een gunstig gevolg op de afwerking van onze ploeg.  Nog een doelpunt van Lander, twee schoten van Kobe en een strafworp van Jan verhogen de score naar 18-13.  Er resten 7,5 min. op de klok, lange 7,5 minuten.  Vooral als onze spelers er door te korte aanvallen niet in slagen de bal in de ploeg te houden.  Verde knabbelt aan de achterstand en komt op 3’30” op twee doelpunten.  De coaches schuiven zenuwachtig op de stoel tot Imke uit een vrijworp scoort en zo de winst veilig stelt.  Verde besluit de match met het laatste doelpunt.

Twee punten moeizaam verdiend.  Vooral het doelgevaar en de afwerking langs dameskant zijn bepaald werkpunten.   Geen man overboord, dit is slechts de eerste wedstrijd van een lange zaalcampagne.  De inzet en de wil om te winnen waren er.  Alvast een goede basis om op verder te bouwen.