Veldcompetitie U19 d.d. 22/10/2023: Boeckenberg U19 A – Ago Aalst U19 A (28-9)

We hadden afgelopen weekend ondertussen alle tegenstanders uit onze reeks ontmoet, dus was het opnieuw de beurt aan Ago Aalst. Na het moeizame gelijkspel tegen Borgerhout/GW de zaterdag ervoor en de nipte winst tegen Vobako op woensdag hadden we nood aan een goede wedstrijd. De eerste wedstrijd tegen deze tegenstander wonnen we met overduidelijke cijfers. Zouden we dat nu herhalen? De coaches hadden alvast enkele extra uitdagingen en opdrachten meegegeven, zodat iedereen geprikkeld aan de wedstrijd kon beginnen. Het was aan onze spelers om deze een voor een waar te maken. Onze gekwetste spelers bleven netjes aan de kant, zodat zij rustig kunnen herstellen en tegen de start van de zaalcompetitie weer topfit zijn.

Aanval: Charlotte – Florian – Mira – Senne

26-9 penalty Soetkin

27-9 shot Mirko vanuit de rebound

28-9 inloper Florian op steun van Charlotte

Al na 25 seconden prijkte de 1-0 op het scorebord en was de toon gezet. Op minder dan 10 minuten was de bal via de handen van onze heren 6 keer netjes door de korf gegaan, dankzij puik loopwerk van de dames en stevig reboundwerk aan herenkant. Onmiddellijk daarna kon Ago Aalst de 0 van het bord vegen, maar dat hield ons niet tegen. De volgende 10 minuten bleven we goed aanvallen, maar werkten we minder efficiënt af. Na een 3e goal van Ago Aalst in de 25e minuut vonden we een tweede adem en vielen de ballen weer vlot binnen. Zo konden we de rust ingaan met een 16-6 voorsprong.

Na de rust zagen we een vergelijkbaar spelbeeld. Er werd rustig gecontroleerd en bij tijden vindingrijk gekorfbald. Shots werden nu meer afgewisseld met acties naar binnen. De inlopers werden beter afgewerkt dan in de 1e helft of leidden tot penalty’s. Helaas hebben we er deze keer maar liefst 4 gemist. Als we er hiervan nog 2 hadden binnengegooid, was de kaap van 30 doelpunten een feit geweest. Ook de 2 vrijworpen gingen er deze keer helaas niet in. Maar we zijn er wel in geslaagd net onder de 10 tegendoelpunten te blijven.

Hoe dan ook, we mogen trots zijn op de prestaties van onze U19 in deze voorronde. Ze bleven ongeslagen en kronen zichzelf hiermee tot herfstkampioen. Dikke proficiat aan spelers en coaches! Nu stilaan voorbereiden voor de zaalcompetitie, toch de belangrijkste periode van het korfbalseizoen. De kalender krijgt stilaan vorm, dus binnenkort weten we wie we waar aan het werk kunnen zien. Het weekend van 11 en 12 november is alvast een thuisweekend voor Boeckenberg en Blauw Wit, dus kom zeker eens naar het Boeckenberg Sportcenter. Graag tot dan!