Verslag : Blauw Wit A – Catba A : 12 – 16 (8-5)
A: Jelle (1+2s), Zoë, Lander (2), Ana (1)

V: Imke (s), Kobe (1+s), Lotte (2), Rino
Wissels : Jan (s), Ruben, Nicky

Scheidsrechter : D. Van den Bergh

Zeventig belangrijke minuten scheidden Blauw Wit van de zaalcompetitie.  Zeventig minuten van een wedstrijd die bij winst de het contact met de top van rangschikking verzekert.  Het weer en vooral de wind zouden zeker hun rol spelen, alhoewel vooral de sporthal de ene helft van het speelveld bescherming biedt.  De coaches houden het vertrouwen in de ploeg van vorige week, zodat dezelfde 8 spelers aan de start stonden.
De toeschouwers hadden zich al terdege kunnen opwarmen aan de wedstrijd van de B-ploeg, waarin Blauw Wit er in de allerlaatste minuten in slaagde om toch een puntje in de wacht te slepen, 17-17 einduitslag.

De start van Blauw Wit is enkel zwak te noemen.  Te veel foute passen, tweemaal balverlies bij het uitwerken en weinig rebound resulteren in een logische 1-3 voorsprong voor de bezoekers.  Enkel Jelle kon scoren van op de stip.  Een schot van Lander en de wissel van Jan ipv. Rino luiden de kentering in.  Blauw Wit pakt uit met een sterke 6 doelpunten op rij.  Catba kijkt er naar en kan er weinig tegen inbrengen.  Behalve dat de coach via een dubbele wissel tegen Jan een andere tegenstander in stelling brengt.  Die zorgt uiteindelijk in de laatste minuut voor de ruststand.

Na de rust zet Catba zijn inhaalbeweging in.  Doelpunten tegen Lotte en uit vrijworp worden gecounterd door een stip van Jan en een schot uit het achterveld van Ana.  De druk van de bezoekers houdt aan na schoten tegen Jelle en Jan, die wegens krampen gewisseld moet worden.  Kobe zet een stip om, 11-9.  Daarna is het al Catba wat de klok slaat.  Het gaat in een ruk naar 11-13.  Een time out van Niels en een schot van een redelijk gefrustreerde Lander brengen hoop.  Het einde van de wedstrijd kleurt echter helemaal groen.  De inbreng van Ruben in de plaats van Rino met nog 5 min. te gaan verandert daar niks meer aan.

Het verschil tussen de speelhelften kon niet groter zijn.  In de eerste speelhelft hield Blauw Wit, ondanks alle fouten, Catba verdedigend bijna volkomen in bedwang.  De bezoekers hadden de grootste moeite om een vrije kans te creëren, zelfs om een vrije medemaat te vinden.  Na de rust verdween die verdedigende dwang en werd het zelfs moeilijk om in aanval goede combinaties op te zetten.  Alhoewel deze wedstrijd nog een proteststaartje krijgt, is het de juiste moment om diep in eigen boezem te kijken.