Op deze koude zondagochtend maakten onze U15'ers zich op om de strijd aan te gaan met AKC, die we voor de tweede keer in de competitie tegenkomen en waar we toen met 10-6 van konden winnen.

We hoopten een aantal verbeterpunten te zien tegenover de wedstrijd tegen Voorwaarts. Deze week hadden we voornamelijk getraind op de opvolging in onze aanval daar het vorige week vaak te statisch was. Blijkbaar hebben ze goed geluisterd want het korfbal dat we deze match lieten zien was al veel beter, ondanks een sterk AKC.

We krijgen vrijwel direct goal tegen, een wake-up call voor onze verdedigen daar we te veel toelieten terwijl de opdracht was de steun eruit te halen. Vervolgens komen we na 5 minuten via een strafworp van Per langzij. In het andere vaak blijkt het overzicht behouden in verdediging ook moeilijk waardoor we vaak een steun toelieten. Wel was onze balrecuperatie weer sterk, AKC had zeer veel éénshotsaanvallen. Verder ging het steeds heen en weer, AKC scoorde en wij scoorden tegen. Zo ging het tot we erop en erover gingen met de 5-5 en 5-6, we sloegen zelfs een kloof van 2 punten met de 5-7. Maar dan kon AKC 4 keer scoren terwijl wij dat maar één keer konden waardoord het 9-8 kwam te staan. Gelukkig hielpen Liv (strafworp) en Per (shot) ons nog uit de nood met het 9de en 10de doelpunt.

Aanvallend moeten we meer uitgaan van ons shot, zo kunnen we op meerdere manieren dreiging brengen en heeft onze tegenstander het nog moeilijker!

Met deze 9-10 score is onze U15A nog steeds ongeslagen, op naar Voorwaarts komende woensdag voor de Beker Van België.

De trainers