Veldcompetitie U19 d.d. 14/10/2023: Borgerhout/GW U19 B – Boeckenberg U19 A (9-9)

Aangezien de zomer dan toch eindelijk plaatsmaakt voor meer herfstige taferelen, gingen we gewapend met iets dikkere jassen en paraplu’s op pad. Deze keer beperkte de verplaatsing zich tot een korte wandeling tot bij de buren. Daar gingen we het duel aan tegen Borgerhout/GW U19 B, althans dat was de bedoeling. Van de B ploeg was echter weinig te bespeuren, dus eigenlijk speelden we voornamelijk tegen A spelers. Dit zou dus meteen een goede test worden. Vorige week schreven we nog dat het altijd de moeite is om onze U19 A ploeg aan het werk te zien. Helaas konden we dat na deze wedstrijd niet echt zeggen. De zon kon regelmatig door de wolken breken en ons verwarmen. Van het spel op het terrein werden we echter niet echt warm, integendeel…

Aanval: Charlotte – Mattijs – Mira – Mirko

WISSEL Mirko => Rik

9-8 korte kans Mattijs vanuit de rebound

9-9 penalty Charlotte

Na enkele minuten konden wij de score openen. De lange aanval die daarop volgde leverde ons helaas geen 2e doelpunt op. Het was wachten tot de 11e minuut dat Borgerhout de bordjes gelijk kon hangen. In het volgende kwartier kregen we geen bal door de mand, terwijl Borgerhout dat wel kon en zo uitliep tot zelfs 5-1. Pas na 28 minuten spelen viel dan eindelijk dat 2e doelpunt aan onze kant. En vlak voor rust ging er warempel nog een 3e in, maar dat verhinderde niet dat we de rust in gingen met een 8-3 achterstand.

Nu maar hopen dat de tips en instructies van de coaches in de rust enige verandering zouden brengen. En dat was gelukkig ook zo. Op nog geen minuut tijd gingen we naar 8-5. De 8-6 volgde na 5 minuten ook nog en dan viel alles weer stil. We waren op dat moment duidelijk de betere in de wedstrijd, maar konden dat niet verzilveren. Na 20 minuten scoorden we de aansluitingstreffer, maar 10 minuten later kon Borgerhout na een wissel zijn enige goal van de 2e helft maken en hadden ze weer een kloofje van 2 te pakken. Borgerhout stond nu weer sterker aan te vallen, maar kon niet meer scoren. Na meer dan een half uur geschiedde toch nog een wonder en konden we na enkele mooie acties alsnog een gelijkspel uit de brand slepen. Wat een opluchting.

Dit was een wedstrijd om snel te vergeten, maar om veel uit te leren. Er werd goed verdedigd, maar aanvallend was het ondermaats. We zagen te weinig creatieve aanvallende acties, niet altijd voldoende beweging, en heel wat slordige passen in het uitwerken. We misten ook enkele penalty’s en makkelijke inlopers. Allemaal dingen die we ons aanstaande woensdag in de bekerwedstrijd tegen en op Vobako niet kunnen permitteren. Zij slaagden er dit weekend in om 40 doelpunten te maken. Hun kanon staat dus op scherp. Laat ons coach Jordan, die samen met 3 andere Panters onze nationale driekleur in Taiwan verdedigt, na afloop goed nieuws brengen en er een mooie wedstrijd van maken. We wensen onze Panters en bij uitbreiding uiteraard de Diamonds alvast veel succes!