Leuven – Boeckenberg - 1/4 finale Beker van België  14-19 (rust 6-9) (beknopt verslag)

Lauren S (1)- Tess V - Jordan DV (3) - Thomas T (3)

Amber E (2) - Lisa VG (4) - Lucas DR (2) - Tibo D

Wissels: Maline V (3), Seppe C

Na eerdere overwinningen in de bekercompetitie tegen Neerlandia en Riviera/Deurne, troffen we vrijdagavond in de kwartfinale van de Beker van België Leuven, de promovendus in de TopLeague die op de eerste speeldag van de veldcompetitie in het Boeckenberg Sportcenter nog de wet van de sterkste onderging. Ondertussen wist Leuven 3 punten te pakken in de veldcompetitie en blijkt de ploeg een sterke thuisreputatie te hebben. Een tiental Boeckenberg-supporters is meegereisd om onze panters aan te moedigen.

In het begin van de wedstrijd gaat de score gelijk op. Na 10 minuten ontstaat een eerste kloofje in ons voordeel, 3-5. De rest van de wedstrijd blijven onze panters aan de leiding, maar kunnen hun overwicht niet doordrukken op het scorebord. Leuven blijft aanklampen, maar kan nooit echt aanspraak maken op de overwinning. We gaan rusten met een tussenstand van 6-9.

Na de pauze zien we hetzelfde spelbeeld. Onze verdediging zit goed, we geven weinig kansen weg. Zelf werken we te matig af om van een heel aantrekkelijke wedstrijd te spreken. De vele thuissupporters houden de moed er in, waardoor de sfeer naast de lijn best gezellig is. De laatste 15 minuten lijkt de veer bij de thuisploeg gebroken en kabbelt de wedstrijd uiteindelijk naar de eindstand van 14-19. Onze meegereisde supporters zagen Maline en Seppe een goede invalbeurt maken. Maline eiste nog een hoofdrol in het slot op met 3 mooie doelpunten. Onze dames maakten met 10 stuks het merendeel van onze doelpunten (Lisa 4, Amber 2, Lauren 1, Maline 3).

Missie volbracht, we bekeren verder! Op 19 april van volgend jaar staan de halve finales van de Beker van België op het programma en dan ontvangen we thuis AKC/Luma.

Zonder ons beste niveau te bereiken, staan we in de halve finale van de beker en op kop van het klassement op het veld. We zijn aan een knappe reeks van overwinningen bezig tegen Borgerhout-GW, Floriant en Kwik op het veld en Leuven in de beker. Deze zondag gaan we op bezoek bij AKC/Luma die de 2de plaats van het klassement inneemt. Alle supporters op post voor deze echte topper.

De wedstrijd tegen AKC/Luma is de laatste van de veldcompetitie. Onze Diamonds Amber, Lisa, Jordan en Tibo vertrekken volgend weekend naar het WK in Taiwan om de Belgische kleuren te verdedigen. Diamond Joppe werkt verder aan zijn herstel en de andere panters bereiden zich voor op de zaalcompetitie. Na een herfst-stop van 4 weken start de zaalcompetitie in het weekend van 11 november: Blauw Wit - Verde op zaterdagavond 11 november en Boeckenberg - Temse op zondagnamiddag 12 november.

Reporter ad interim ad interim,

Truus