Veldcompetitie U19 d.d. 1/10/2023: Boeckenberg U19 A – Sikopi U19 A (19-6)

Gezien de nazomer langer blijft duren dan verwacht, mochten we alweer het veld op onder een mooi zonnetje. Voor de supporters ideaal, voor de spelers toch weer net iets te warm. Onze tegenstander, Sikopi, kenden we al vanop het MMM tornooi eind augustus. Toen konden we vlot winnen van deze ploeg. Dus we verwachtten niet dat er een probleem zou zijn. Maar op een tornooi gaat het toch altijd een beetje anders dan in de echte competitie en dat werd ook dit weekend bewezen.

Aanval: Charlotte – Evi – Mirko – Senne

18-5 penalty Mira

18-6 shot dame Sikopi

19-6 shot Soetkin na pas van Senne

De eindscore laat vermoeden dat het een vlotte wedstrijd was, maar niets is minder waar. Het eerste kwartier verliep uiterst moeizaam. We waren precies niet wakker. Zowel in verdediging als in aanval werden de opdrachten niet naar behoren uitgevoerd, dus na 10 minuten en slechts één goal op het scorebord tijd voor een time-out om de puntjes op de i te zetten. Daarna was het nog even zoeken, maar eens na een kwartier dan eindelijk het 2e doelpunt viel, waren de dieseltjes warm en konden we beginnen korfballen zoals gevraagd. We gingen uiteindelijk de rust in met een 10-3 voorsprong.

In de tweede helft gingen we op hetzelfde elan verder en verloren we nooit grip op de wedstrijd. Ook de bank kwam aan zet en zo werd dit weer een inspanning van het hele team. Ook al kon Sikopi doorheen de wedstrijd heel wat kansen nemen, zij konden die onvoldoende verzilveren. Zij bleven opnieuw steken op 3 doelpunten, wat uiteraard niet volstaat om aanspraak te maken op de winst.

En zo blijft onze U19 ongeslagen, wat uiteraard een knappe prestatie is. Volgende week gaan we op bezoek bij Kwik. Dan zullen we er vanaf de eerste minuut moeten staan. Supporters, kom aanstaande zondag gerust een kijkje nemen naar deze mooie affiche!