Veldcompetitie U19 d.d. 24/9/2023: Putse U19 A – Boeckenberg U19 A (5-22)

Na een competitievrij weekend mochten onze U19’ers weer het veld op, deze keer op verplaatsing bij Putse. Het was een frisse septemberochtend, maar eens de wedstrijd bijna kon beginnen was het aardig warm en stonden de supporters, die toch weer talrijk aanwezig waren, langs de kant te genieten van heerlijke zonnestralen. Putse is een ploeg waar we de voorbije jaren wel eens vaker onze tanden op hebben stukgebeten, dus het was afwachten hoe het deze keer ging zijn. We hadden alvast Eline van de U19 B mee om ons te versterken, zodat spelers met pijntjes of ziekteverschijnselen indien nodig wat konden rusten.

Aanval: Charlotte – Jani – Mattijs – Soetkin

Verdediging: Florian – Mado – Mira – Rik

Reserve: Elfie – Eline – Evi – Mirko – Senne

0-1 shot Soetkin na pas van Charlotte

1-1 shot dame Putse

2-1 shot heer Putse

2-2 shot Florian na pas van Mado

2-3 shot Mattijs na pas van Jani

2-4 vrijworp Jani na fout op Soetkin

2-5 shot Mado na pas van Florian

2-6 shot Florian op steun van Rik

2-7 korte kans Jani vanuit de rebound

2-8 shot Charlotte vanuit de rebound

2-9 shot Mado na pas van Florian

2-10 penalty Rik

2-11 shot Mattijs na pas van Jani

RUST

WISSEL Charlotte => Evi

2-12 shot Soetkin op steun van Mattijs

2-13 shot Mado op steun van Rik

2-14 miraculeuze pas van Mirko (beelden beschikbaar op vraag ;-))

2-15 shot Evi na pas van Mattijs

2-16 shot Evi naar pas van Soetkin

2-17 shot Rik na pas van Mado

3-17 penalty heer Putse

WISSEL Jani => Senne

WISSEL Mira => Eline

3-18 korte kans Mattijs vanuit de rebound

3-19 shot Evi op steun van Senne

4-19 penalty heer Putse

4-20 shot Mado na pas van Eline

4-21 korte kans Mattijs vanuit de rebound

5-21 korte kans dame Putse

5-22 penalty Mirko

De eerste 2 doelpunten vielen snel en volgden elkaar ook meteen op. De start van deze wedstrijd was verder zoals wel vaker tegen deze tegenstander. Aanvankelijk geen geweldig hoge score en gelijk opgaand. Putse kwam na 4 minuten 2-1 voor, maar een minuut later kwamen we al gelijk en dan was het verhaal eigenlijk geschreven. Vanaf minuut 10 pakten we de wedstrijd echt in handen met een 3e doelpunt en bouwden we de voorsprong steeds verder uit om uiteindelijk de rust in te gaan met een zeer geruststellende 2-11.

Putse probeerde wel, maar kreeg geen bal meer door de mand. Er werd door onze spelers sterk verdedigd en ook in de rebound trokken we vaak aan het langste eind. Het was wachten tot een kwartier in de 2e helft om nog eens een goal te zien vallen langs de kant van Putse. Op dat moment stond het al 2-17 in ons voordeel. Onze kanonnen zijn bij een 3-19 stand wel een tijdje stilgevallen, maar we konden er toch nog een eindsprintje uitpersen. We moesten in de laatste minuten van de wedstrijd nog een penalty en korte kans toestaan, maar voor de rest was er geen gevaar meer. Opnieuw een mooie prestatie van deze toppers. We kregen mooi korfbal te zien en hebben ook enkele pareltjes van doelpunten zien vallen. Iedereen keerde dus meer dan tevreden naar huis.

Alvorens af te ronden gaat er nog een terechte dankjewel uit naar Eline. Als je bedenkt dat dit haar 3e wedstrijd van het weekend was, kunnen we alleen maar dankbaar zijn dat zij ook op verplaatsing andere ploegen uit de nood wil helpen. Ook bij de andere Panter teams zien we hetzelfde engagement van ouders en spelers. Daar zijn we als club fier op. Bedankt aan iedereen voor alle extra inspanningen en flexibiliteit!