Winnen met hoge score

A : Imke - Kobe - Jan - Ana
V: Lotte - Jelle - Zoë - Lander
Wissels : Rino

Ondertussen is dit al de derde veldwedstrijd van onze Blauw Witters en net zoals de twee vorige matchen, bleek ook deze pot korfbal op een gelijkwaardige strijd af te stevenen.  Er moest behoorlijk geknokt worden voor elke bal en de Gentenaren wisten in de eerste helft de mand bijzonder goed hangen.  Vooral de dames van Neerlandia mikten elke kleine kans richting korf, zonder aarzelen en met een zeer grote nauwkeurigheid vlot binnen. Na 35 minuten spelen stond het scorebord terecht op 14-13.

Na de rust ging de score nog even gelijk op, maar de precisie bij de bezoekers werd minder scherp.  Het overwicht in rebound van Blauw Wit nam de bovenhand en dit deed de organisatie en de rust in het spel duidelijk deugd. Onze panters bleven onder stoom en niet tegenstaande dat iedereen zijn/haar goaltjes meepikte, waren het dit keer de heren van Blauw Wit die de lakens definitief naar zich toe trokken.  Eénmaal het kloofje van vier gemaakt werd, viel de wedstrijd in zijn definitieve plooi.  Als top-scoorder werd Kobe  “the man off the match”.  Blauw Wit maakte in de tweede helft opnieuw 15 doelpunten, Neerlandia bleef steken op 6. Dit is meteen de verklaring voor een mooie en wel verdiende overwinning.

Vol vertrouwen zien de supporters al uit naar de match van volgende week…

De Zijlijn