Verslag : Voorwaarts A - Boeckenberg A : 17 - 17  (8-8)
A: Jordan DV (3+2s), Joppe B, Amber E (1), Lisa VG (2)

V: Tess V (2), Tibo D (4), Lauren S, Lucas DR (s)
Wissels : Thomas T (s), Sterre VDA (1), Seppe C

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Een lekker korfbalweertje lokte heel wat supporters naar Fort V.  Uit nieuwsgierigheid ?  Konden onze panters afrekenen met hun zwarte beest ?  Coach Gert had zijn spelers terdege voorbereid en die geloofden in hun kansen.  Thomas bleef op de bank, zijn ribben konden wat herstel gebruiken.  Voor Lucas de kans om zijn prestatie van vorige week te bevestigen.  Een en ander bracht wat geschuif in de vakken teweeg.  Gert had het al aangekondigd.

Van bij de start is het duidelijk dat in deze wedstrijd geen cadeaus zullen worden gegeven.  De verdedigingen zijn onverbiddelijk.  Het eerste doelpunt valt vrij snel – Jordan onder de korf -, maar als er in de volgende 6 min. geen vervolg komt, kan Voorwaarts effenen.  De thuisploeg mag na de vakwissel meteen naar de stip en mist.  Even paniek.  Jordan heeft een tik op de keel gekregen en krijgt geen adem.  Kiné’s en spelers stromen toe.  Iedereen is opgelucht als ze de eerste rauwe kuchen horen.  Na verzorging zal Jordan de wedstrijd uitspelen.  Het wordt de wedstrijd van de onderbrekingen, want geen minuut later meldt een Voorwaarts speler problemen aan de achillespees.  Hier helpt verzorging niet.  Hij verhuist naar de bank.  Is de thuisploeg even de concentratie kwijt.  Tess, Tibo en Lisa schieten de 1-4 op het bord.  Voorwaarts prikt tegen en coach Yannick S neemt een time out.  Mistrapt Joppe zich ?  Hij heeft zijn enkel bezeerd en ook hier helpen de zorgen van Niels niet.  Hij moet het veld verlaten, zodat Thomas zo ongeveer halverwege de eerste helft tussen de lijnen komt.  Het verplicht Gert om een paar pionnen te verschuiven.  Hij brengt Sterre in de plaats van Lisa, die de plaats van Lauren inneemt.  Tussen de wissels in scoort Voorwaarts een vrijworp.  Tess behoudt de voorsprong uit een schot.  In de resterende 10 min. poogt de thuisploeg de kloof te dichten.  Driemaal komen ze op een doelpunt, driemaal wordt dat gecounterd.  De vierde maal komt de gelijke stand er door een bizar doelpunt als Thomas in stapt op een schijnbeweging.  Zijn tegenstander probeert de bal te passen naar een vrije medemaat, vindt er geen en werpt de bal met een hand richting en in de korf, van op zo’n 7 m.  Il faut le faire.  Meteen de ruststand.

De tweede helft start met een paar haasjes over.  Voorwaarts opent, Jordan zet een stip om.  Tibo mikt na de vakwissel binnen.  Nu antwoordt de thuisploeg en neemt over met een schot tegen Lisa en een inloper tegen Tess.  Onze panters plaatsen een tussenversnelling en scoren driemaal op rij met schoten van Lisa, Tibo en Jordan.  Amber tekent voor nummer 4.  Voorwaarts neemt zijn tweede time out.  De volgende 21 min. krijgen we quasi een herhaling van de laatste 10 min. van de eerste helft.  Voorwaarts gaat op zoek naar de gelijkmaker te beginnen met een schot tegen Jordan.  Lucas doet de vakken wisselen na een stip.  Wedstrijd alweer onderbroken nadat Tibo in botsing kwam met een andere speler.  Voorwaarts weer eentje dichter na strafworp op inloper tegen Lauren, ingevallen voor Lisa.  Time out van Gert.  De volgende aanval schiet Jordan alweer raak.  Gert brengt Seppe en Lisa voor Lucas en Lauren.  Weer het kleinste verschil na een schot tegen Jordan, 15-16.  Deze stand blijft bijna 6 min. op het bord tot Sterre, uitgeschoven, een schot tegen krijgt.  Na de vakwissel maakt ze een vrije kans knap af en brengt zo haar ploeg terug op voorsprong.  Het is nagelbijten.  De seconden tikken weg.  Kansen langs beide zijde worden gemist tot in de laatste 2 min. een dame van Voorwaarts een vrijworp omzet.

Twee dagen op rij een spannende wedstrijd, die allebei op een gelijkspel eindigen.  Het verschil tussen deze wedstrijden kan niet groter zijn.  Het soort vechtkorfbal dat zondag werd gespeeld is not my cup of tea.  Ik heb “overtredingen” gezien die in een bokskamp of een worstelpartij niet zijn toegelaten.  En overtredingen tussen aanhalingstekens, want de meeste werden niet eens gefloten, laat staan bestraft.  Resultaat : een resem aan spelonderbrekingen, al dan niet met verzorging, waarvan ik er in mijn verslag slechts een paar heb weergegeven.  Twee opmerkingen genoteerd na de wedstrijd : “Hopelijk zijn alle spelers hersteld tegen volgende wedstrijd”; “Een gelijkspel is de juiste uitslag”.

In de andere wedstrijden, geen verrassingen bij Temse-Floriant en AKC-Leuven, maar waarschijnlijk wel een nagelbijter op Borgerhout/GW, dat thuis met een doeltje verloor van Kwik.
Vrijdagavond spelen onze panters de bekerwedstrijd thuis tegen Riviera/Deurne, inworp om 20u00.  Op zondag komen onze achterburen op bezoek.

Zelf ga ik er die dag twee weekjes vandoor om te genieten van de Egyptische zon en het warme water van de Rode Zee.
Met dank aan Marco Spelten - Actiefotografie voor de foto's.