Veldcompetitie U19 d.d. 10/9/2023: Boeckenberg U19 A – Temse U19 A (23-20)

Dit was ongetwijfeld één van de meest hete weekends uit de geschiedenis van de voorronde van de veldcompetitie. Bij meer dan 30 graden moesten onze teams het beste van zichzelf proberen te geven en dat was niet evident, ook niet voor de tegenstanders trouwens. Als je weet dat er zaterdag op onze velden een jeugdspeler van de bezoekende ploeg is flauwgevallen, kan je je de vraag stellen of dit allemaal wel verantwoord was. Hoe dan ook, we waren voorbereid: liters water, sportdrankjes, natte sponsen, besprekingen binnen en niet buiten, zonnecrème, aan alles hadden we gedacht. De rest was in handen van de coaches en spelers. Wat niemand in deze omstandigheden verwachtte, gebeurde toch. We kregen een topwedstrijd te zien van twee sterke ploegen die tot het laatste gevochten hebben. Gelukkig trokken onze panters aan het langste eind.

Aanval: Elfie – Mirko – Senne – Soetkin

22-20 shot heer Temse

WISSEL Jani => Rik

23-20 shot Mattijs op steun van Evi

In de beginfase van de wedstrijd kwamen beide teams relatief makkelijk tot scoren. Na 4 minuten spelen hadden we al evenveel doelpunten, 2 van elk team. Na iets meer dan 10 minuten konden we een kloofje slaan, dat we verder uitdiepten tot een verschil van vijf punten. Maar bij 9-4 stokten onze kanonnen en nam Temse het roer even over om beetje bij beetje dichterbij te komen. Net vóór rust konden we toch nog een keertje scoren, zodat we met een minieme voorsprong van 10-8 de kleedkamers konden induiken. De wedstrijd was dus verre van gespeeld.

De afkoeling had beide teams duidelijk deugd gedaan, want na de rust gingen we in een mum van tijd naar 13-12. Er werd om en om gescoord. We kwamen telkens wel op voorsprong, maar we voelden steeds de hete adem van Temse. Na een kwartier spelen hadden we opnieuw een voorsprong van 4 doelpunten te pakken, maar ook die kloof werd netjes gedicht door Temse en zo stond het na 22 minuten weer gelijk: 17-17. Alles te herdoen. Of toch niet…

Positieve coaching langs de lijn en enthousiaste supporters, die weliswaar wat verder weg stonden en zoveel mogelijk de schaduw opzochten, hielpen onze spelers het beste van zichzelf te blijven geven en niet los te laten. Ondanks de verschroeiende hitte werd er nog steeds voor elke bal gevochten en werden uiteindelijk de juiste kansen genomen. En zo konden we twee zuurverdiende punten thuis houden. Dit was absoluut een knappe wedstrijd in moeilijke omstandigheden. De afwezigen hadden ongelijk. Een dikke pluim voor het ganse team en uiteraard ook beide coaches, die hun ploeg op een positieve en motiverende manier mee op sleeptouw nemen. De supporters hebben alvast waar voor hun geld gekregen. We kijken nu al uit naar de volgende wedstrijd.