Verslag : Boeckenberg A – Temse A : 22 - 19  (11-12)
A: Tess V, Jordan DV (5+s), Tibo D (2+2s), Lauren S (1)

V: Joppe B, Amber E (2+s), Thomas T (2), Lisa VG (3)
Wissels : Lucas DR (3)

Scheidsrechters : I. Bekaert, W. Jongbloed

Nog nooit zoveel e-mails gekregen over de te nemen maatregelen bij zeer warm weer : emmers water langs de lijn, drankpauzes inlassen.  De bezorgdheid van de KBKB was groot en terecht.  Het was gloeiend.  De supporters zochten naar elk beetje schaduw.  Helaas was er die voor al wie tussen en naast de lijn stond of zat jammer genoeg niet.  Gert start met dezelfde acht als vorige week maar heeft Thomas en Lisa van vak verwisseld voor Tibo en Lauren.  Andere ploeg, andere tegenstander, andere strategie ?  Of zijn we nog op zoek naar de beste vakopstelling ?

Aan de start van de wedstrijd is niks te merken van de invloed van de warmte : stevig tempo in beide vakken, waarbij Temse niet onderdoet.  Integendeel zelfs, want ik hoor Gert regelmatig zijn spelers aanmoedigen met “loopwerk !”.  Geen geringe opdracht, maar wel nodig want de bezoekers schieten bijzonder nauwkeurig naar de mand, zodat het de hele eerste helft en een behoorlijk stuk van de tweede helft een nek aan nek wordt in de score.  Na het openingsdoelpunt van Jordan en de counter van Temse, schiet Thomas zijn ploeg op voorsprong.  Temse effent en dwingt onze panters de volgende 5 aanvallen tot achtervolgen.  Bij elke vakwissel is er een gelijke stand tot 7-7.  Amber, van op de stip, en een schot van Lisa zorgen in 2 opeenvolgende aanvallen voor het eerst voor 2 verschil.  Onmiddellijk scoort Temse tegen.  Met een strakke bal van uit het voorvlak bedient Jordan de vrije Tibo onder de korf.  Zijn verraste tegenstander kan niet anders dan een stip toestaan, 10-8.  De verdediging van Temse graaft zich in en houdt, geholpen door wat slordige passen en ondoordachte schoten van onze panters, de mand lang genoeg leeg om de score te effenen.  Bij de vakwissel komt Lucas tussen de lijnen voor Joppe, die het moeilijk heeft tegen zijn snelle tegenstander.  Lucas krijgt de gelijkmaker tegen en een inloper tegen Tess legt ruim 3 min. voor rust en koelte de ruststand vast.  Werk aan de winkel voor Gert.

De peptalks hebben hun werk gedaan.  In 3 aanvallen wordt de achterstand omgezet in 2 doelpunten voorsprong.  Temse plooit echter niet en maakt gelijk.  Thomas krijgt een tik tegen de ribben, nog pijnlijk na een flinke beuk in de wedstrijd vorige week en moet het speelveld verlaten.  Joppe komt in zijn plaats.  Zowat halverwege de tweede helft begint de vermoeid bij een aantal Temsenaars te wegen.  De heer tegen Tibo mag naar de stip en mist.  Na een time out van Gert mag hij dit overdoen en hij mist opnieuw.  De scheids heeft echter geroep van de bank gehoord tijdens de worp en laat geheel volgens de Spelregels de strafworp hernemen.  Derde keer goeie keer en gelijk, weliswaar voor de laatste keer.  Want Jordan tekent met een schot en een stip opnieuw voor de 2 verschil en dat krijgen de bezoekers niet meer dicht.  Het verschil wordt ook niet groter, want telkens kunnen ze de 4 verschil voorkomen door tegen te scoren.  Lucas sluit zijn knappe en lange invalbeurt af met 2 schoten.

Bepaald geen “walk in the park”.  Onze panters dienden alle zeilen bij te zetten in het verweer tegen het enthousiasme en de nauwkeurige afwerking van Temse.  Zo had Tess haar handen meer dan vol om Pauline, de topschutster van de bezoekers, zoveel mogelijk uit de mand te houden.  De ervaring van onze panters heeft ongetwijfeld geholpen om de 2 punten thuis te houden in een bij momenten harde, maar al bij al faire wedstrijd.
Verrassend is de nipte overwinning van Floriant op Leuven.

Volgende zondag gaat ook Boeckenberg naar Fort V voor de ontmoeting tegen Voorwaarts.  Een ploeg die het ons in het verleden al verschillende keren heel moeilijk heeft gemaakt, maar nu eerder zoekende lijkt.  Geen reden om ons te laten verrassen.