Veldcompetitie U19 d.d. 2/9/2023: Ago Aalst U19 A – Boeckenberg U19 A (8-28)

Begin augustus begonnen we aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen, met een nieuwe ploegsamenstelling en een vernieuwde trainingsstaf. Die voorbereiding was alvast stevig en succesvol, dus onze toppers waren helemaal klaargestoomd voor de aftrap van de competitie afgelopen weekend. We kregen meteen een uitwedstrijd voor de kiezen, dus de eerste kilometers doorheen Vlaanderen hebben we er alvast op zitten. Onder een stralende zon en in een leuke ontspannen sfeer begonnen we aan de wedstrijd tegen Ago Aalst. Onze tegenstander was nog steeds een ploeg die gekenmerkt wordt door lengte, maar ondertussen is ook in onze gelederen een groeispurt gepasseerd, dus is het op dat vlak allemaal wat evenwichtiger dan 2 seizoenen geleden en ging het rebounden en scoren duidelijk vlotter.

Aanval: Elfie – Mado – Mirko – Senne

7-27 shot Soetkin vanuit de rebound

7-28 shot Mattijs na pas van Rik

8-28 shot dame Ago Aalst

Ago Aalst kon al snel de score openen, dus we waren meteen gewaarschuwd. Gedurende het eerste kwartier konden we heel wat kansen ontwikkelen, maar de afwerking stond nog niet op punt. Na een kwartier spelen volgde een eerste time-out bij een 1-5 voorsprong. Gretig gebruik maken van die tijd om te drinken was de boodschap, want het was erg warm. Pas 5 minuten later kon Ago Aalst zijn score verdubbelen en zaten we aan een voorzichtige 2-7. Jammer dat er vervolgens nog enkele van onze shots uit de korf sprongen, maar toch konden we gaan rusten met een comfortabele voorsprong van 3-11.

Bij de start van de 2e helft begonnen de doelpunten wat sneller te vallen en kregen we niet al te veel tegenacties. Bij een 3-14 tussenstand was het tijd voor enkelen om wat te gaan rusten en kwam er fris bloed op het veld. De invallers waren meteen mee en kwamen ook zelf tot scoren. En zo stond uiteindelijk iedereen op het scoreblad, zowel dames als heren, zowel tweede- als eerstejaars. Iedereen heeft zijn duit aanvallend én verdedigend in het zakje gedaan, wat erg mooi om zien was. De volgende tegenstander is Temse. Benieuwd wat we tegen hen kunnen laten zien.