Verslag : Boeckenberg A – Leuven A : 33 – 9  (16-3)
A: Thomas T (3+s), Tess V (2), Jordan DV (5+2s), Lisa VG (3+s)

V: Tibo D (3+s), Joppe B (2+s), Lauren S (2), Amber E (5)
Wissels : Dennis DV (1), Seppe C, Maline V (1)

Scheidsrechters : S. De Jonghe, T. Kolmus

Een nieuw seizoen en meteen veel nieuws bij de vooruitgeschoven start van veldcompetitie.  Eerst en vooral een instroom van youngsters uit de jeugd, die vooral merkbaar is in de B-ploeg, terwijl we in de A-ploeg Amber Engels verwelkomen.  Naast de lijn blinken 2 nieuwe coaches : Gert Degenaers en Andy Gilles.  De tegenstander Leuven maakt zijn eerste intrede in de Top-reeks.  Voldoende nieuwigheden en onbekende factoren om de nieuwsgierigheid van de pantersupporters te prikkelen.  Die werd overigens wel wat bekoeld door felle regenbuien en zelfs een onweer tijdens de wedstrijd van de B-ploeg, die desondanks met een ruime zege de punten thuis hielden.  De A-ploeg had meer geluk.  Na een opwarming in de regen verblijdde het zonnetje iedereen tijdens de wedstrijd.

Mijn pen is nog niet gerodeerd of de eerste doelpunten vallen al door de mand : een vrijworp van Jordan, een schot uit het achterveld van Lisa en een schot van Joppe.  Leuven probeert zich sterk te maken door vooral fysiek spel en agressieve verdediging.  Hun eerste doelpunt komt uit vrijworp.  Daarna wordt het zwakke punt van de ploeg blootgelegd : de afwerking.  De Leuvenaars missen twee stippen en veel schoten raken nauwelijks de mand.  De agressieve verdediging brengt weinig soelaas, want onze spelers gaan wel tweemaal succesvol naar de stip.  Toch kunnen de bezoekers even terugkomen in de stand, wat voornamelijk te wijten is aan het missen van korte kansen langs onze kant.  Na een schot en strafworp – derde keer, goeie keer – wordt het 5-3.  En dan … is het op.  Het volgende Leuvense doelpunt noteer ik halverwege de tweede helft (26-4), na een derde strafworpmisser vlak voor affluiten.  Onze panters laten het niet aan hart komen en scoren quasi ononderbroken, terwijl ze in verdediging de rebound beheersen.  Met nog een dik kwartier te gaan begint Gert te wisselen.  Eerst Maline in de plaats van Lauren, daarna Dennis in de plaats van Thomas, die Tibo vervangt en tenslotte Seppe voor Joppe, die meteen ondervindt dat Wannes Struyf van Leuven geen simpele jongen is om tegen te korfballen.  De dertiger van Jordan noteer ik met 10’26” op de klok.

Met alle sympathie voor de Leuvenaars, dit was voor onze panters een te gemakkelijke oefenmatch.  Uiteraard wel een leuke start van deze competitie, echter weinig zeggend over de echte kwaliteit van ons panterteam.  Die waardemeter komt er volgende week aan op en tegen Floriant.  De Merelbekenaars bleven dit weekend wedstrijdloos, net zoals Kwik, Borgerhout en Temse, wegens het WK Beachkorfbal in Polen.  In de enige andere match in de TOP kreeg AKC/Luma weinig weerwerk van het thuisspelende Voorwaarts, 15-26.