De afgelopen wedstrijden sloten we te telkens af met een zege waardoor we onze job hadden gedaan. Met nog twee speeldagen te gaan krijgen we de tweede en de leider nog over de vloer. Niet de gemakkelijkste opdrachten dus, maar ook niet onmogelijk. Het was eerst de tweede, Vobako, die we over de vloer kregen. In de heenronde pakten we verrassend de 2 punten mee naar het Sportcenter. Als we dat kunststukje nog eens zouden kunnen herhalen, hangt daar een ticket voor de kruisfinale aan vast.

Onze twee eerste aanvallen leverden meteen doelpunten op. Eerst Per vanop de stip, daarna Liv met een doorloper. Meteen 2-0 dus, van een stevig start gesproken. Vobako kan wel meteen reageren, zij maken op anderhalf minuutje onze voorsprong ongedaan. Met een schotje na haar doorloper zet Liv ons terug op voorsprong, 3-2. Ons kanon zwijgt dan 10 minuten, maar dat van Vobako niet. Zij kunnen 4 doelpunten op rij maken en staan zo 3-6 voor met nog een dikke 9 minuten over in de eerste helft. De kopjes gaan lichtjes naar beneden, tijd voor een time-out. Een minuut later knalt Lou de 4-6 droog binnen, nadat zijn heer hem wel heel veel ruimte gunde. Weer een minuut later komen we op een doelpuntje, nadat Johannes zijn stip omzet. Het vertrouwen en geloof komt zo terug. Johannes schiet ons op gelijke hoogte. Op vier minuten tijd keren onze panters de scheve situatie om. Meer nog, ze gaan door. Liv krijgt een strafworp en zet die om en zo flikkert de 7-6 op het score bord. Vobako kan dan nog een reageren met de 7-7. Toch is dat niet de ruststand. Maura schiet vanuit een dubbel de 8-7 binnen. In de laatste 40 seconden kunnen de bezoekers niet meer reageren en zo gaan we net zoals in de heenwedstrijd met een minimale voorsprong rusten.

De tweede helft begint zoals de eerst was geëindigd: Maura schiet en scoort, 9-7, nog een twee verschil in ons voordeel. Vobako komt in een mum van tijd wel op 9-9. Het belooft nog een spannende tweede helft te worden. Als Johannes dan naar binnen gaat en de twee heren bij hem staan, beslist Lou om langs de andere kant door te lopen en te scoren, 10-9. Verder afstand nemen lukt niet, de bezoekers komen terug gelijk. Een aanval later nemen ze het commando over. Het staat 10-11. Lang blijft die voorsprong niet staan, onze panters nu met de reactie na een schot van Per op pas van Eppo. Met nog 14 minuten staat het nog steeds 11-11 gelijk, beide teams geven elkaar geen duimbreed toe. Onze panters proberen nog maar eens om definitief op voorsprong te komen. Maura scoort via haar vrijworp, 12-11. Op negen minuten van de buzzer staan we op 13-11 door opnieuw een mooie aanval, die Johannes afrondt met een schot. Breekt Vobako dan nu? Nee, want ze maken op een dikke vijf minuten van het einde er 13-12 van, de spanning is te snijden. Eppo countert dat doelpunt meteen met een doorloper. Terug twee verschil … Na een aanval uit het boekje, scoort Noor de 15-12. Er staan wel nog iets meer dan drie minuten op de klok, maar de buit lijkt toch binnen. Een prachtige aanval later legt Maura de eindstand vast met een korte kans.

Onze U15 stellen zo hun kruisfinaleticket veilig na een 16-12 overwinning. Enkel maar lof na deze wedstrijd, waarin geweldig voor elkaar werd gespeeld en gewerkt. Bovendien scoren we het hoogst aantal doelpunten in één wedstrijd dit seizoen. Op naar de laatste competitiewedstrijd tegen de leider en mogelijke tegenstander in de kruisfinale. En als 11 maart nog vrij was in de agenda, is dat nu niet meer, want dan verwachten we iedereen op post in Herentals!