Na een lange trip richting het Gentse was het tijd voor onze U15 om hun derde match in een week te spelen. Opnieuw een tegenstander die onder ons stond in het klassement en dus was een overwinning noodzakelijk, zeker met nog twee kleppers op de laatste speeldagen.

Toch is het de thuisploeg die als eerste de binnenkant van de mand vindt. Onze aanval kan dan meteen antwoorden via Maura, met een schot nadat ze uit de steun kwam, 1-1. Het is Neerlandia dat opnieuw kan scoren. Het is Eppo die een paar minuten later de 2-2 kan maken na een doorloper. Een vijftal minuten later kan Cleo met doorloper ons voor de eerste keer op voorsprong zetten. Het staat 3-2. Wat dan volgt is een 10 minuten lange stilte wat betreft doelpunten. Kansen bij de vleet langs onze kant, maar de bal wil er niet in. Als dan de verdediging alles goed dichthoudt verandert er niets in de score. Tot die uiteindelijk toch een goaltje moet toestaan, 3-3. Er staan dan nog vijf minuten op de klok voor de rust. Lou antwoordt met een doorloper op die gelijkmaker, maar rusten met een voorsprong doen we niet. 4-4 is de ruststand.

Na de rust blijven we opnieuw voldoende kansen creëren. Maura zet ons op voorsprong via een vrijworp na drie minuten spelen. Cleo kan ons met een omdraaier dan eindelijk op een tweepuntenkloof brengen, na opnieuw lang wachten voor de bal viel. Nu gaat het iets sneller. Per, met de doorloper, maakt er 4-7 van. Nog een dikke minuten op de klok. Toch draaien de vakken pas met nog zes minuten op de klok. Lou kan zijn shotje afwerken in het achterveld. Het hek lijkt nu van de dam. Liv, opnieuw op doorloper, zet de 4-9 op het bord. Neerlandia heeft dus net zoals onze vorige tegenstanders het enorm moeilijk om te scoren in de tweede helft. Pas na 21 minuten kunnen ze tegenprikken. 5-9 en nog vier minuten te gaan, er zullen dus toch nog spectaculaire dingen moeten gebeuren. Neerlandia kan opnieuw milderen 6-9. Een eventuele remontada wordt door Camille de kiem ingesmoord, 6-10. Neerlandia blijft nu mee scoren en Johannes maakt dan met een korte kans er nog 7-11 van op 40 seconden van het einde.

Meteen ook het laatste doelpunt van de wedstrijd. We nemen twee punten mee uit Gent. Onze job gedaan. Ganda wist zondag te winnen in en tegen Leuven, waardoor er nog geen zekerheid is. Het zal dus spannend blijven tot het einde. Wel opnieuw een mooi wedstrijd met veel kansen van onze panters. Een wedstrijd waarin iedereen ook zijn kansen heeft kunnen nemen. Op naar woensdag, wanneer we om 18u15 thuis tegen Vobako, de tweede in de stand, spelen, een vooruitgeschoven wedstrijd spelen door de vele skiërs in ons midden.