Zo’n 35 uur na het eerste fluitsignaal, hoorden we al het volgende. De tegenstander deze keer was ASKC en ondanks het vreemde tijdstip waren er toch veel supporters voor onze U15-panters, wat erg fijn was om te zien.

Zij zien dat het de bezoekers zijn die als eerste op voorsprong komen. Een paar minuutjes later kan Camille vanop de stip de gelijkmaker binnenleggen. Het staat 1-1. Ook het derde doelpunt in deze wedstrijd is een penalty. Liv zet die deze keer om. Onze panters op voorsprong. De volgende 13 minuten kunnen we beschrijven als zenuwachtig. Daardoor komt geen van beide ploegen scoren. Tot het uiteindelijk ASKC is dat zich op gelijke hoogte kan hijsen. Onze panters counteren meteen tegen. Johannes legt de bal erin. De 4-2 laat niet lang op zich wachten. Een balletje naar de steun dat over de voorverdediging gaat en Camille werkt beheerst af. Nog zes minuten te gaan voor we gaan rusten. Scoren doen we zelf niet meer, enkel ASKC kan nog milderen tot 4-3.

Een eerste helft met weinig doelpunten langs beide kanten, al hadden we daar wel de kansen toe. De tweede helft begint met de gelijkmaker na een minuutje spelen. Johannes kan met zijn doorloper die gelijkmaker counteren en zet ons op 5-4. Ook ASKC laat er geen gras over groeien. De zoveelste – al dan niet gesneden – gelijkmaker, we zijn twee minuten bezig. Het scoringsritme neemt niet af, onze panters weer aan het kanon. Dat mag letterlijk genomen worden, want Per knalt de 6-5 droog binnen. Op het volgende doelpunt is het dan even wachten. Eppo kan de 7-5 maken via een doorloper. Bij ASKC lijkt de scoringsmachine te zijn stilgevallen. Camille maakt vanop de stip de 8-5. De 9-5 komt er ook vanop de stip, maar dan als vrijworp die Johannes voor zijn rekening neemt. Met nog 14 minuten te gaan is nog niets zeker. ASKC blijft de binnenkant van de mand niet vinden. Eppo wel. Deze keer (eindelijk) met een schot, 10-5. Een minuutje later kan Liv dan de 11-5 maken. Nog 10 minuten op de klok. Halverwege kan Johannes nog scoren via een schot na een goede lange pas van Lou. Zo komt de eindstand op 12-5.

Zo pakken we op een paar uur tijd vier punten. Opnieuw werd er goed voor elkaar gewerkt. Toch vergaten we vandaag al te vaak te schieten, zeker in de eerste helft. Zulke zaken moeten we meenemen naar de volgende wedstrijd, deze keer met wel wat tijd tussen.