Vandaag stond de eerste wedstrijd van een belangrijk drieluik met het oog op een kruisfinaleplaats op het programma. We ontvingen Temse, de laatste in de stand. Zij wisten nog maar één wedstrijd te winnen, tegen ons … Tijd voor revanche dus!

Zo gezegd, zo gedaan, Per mag na nog geen 20 seconden al een vrijworp nemen. Een goede fake en doorloper later staat het 1-0. Temse probeert, maar zoals steeds staat de verdediging op punt. Opnieuw Per met een doorloper en de vakken draaien. Deze keer kan Temse wel reageren. Het andere vak moet even zoeken en vindt ook. Na 5 minuten staat het 3-1. Een droge knal countert de strafworp van Johannes, 3-2. Het is na 7 minuten dat onze panters echt in gang schieten, ondanks het vroege uur. Lou met de actie en hij werkt zijn doorloper af. De bezoekers blijven kwetsbaar op de doorloper en Liv maakt daar handig gebruik van, 5-2. De honger is nog niet gestild. Liv schiet de 6-2 los door de korf. Maura kan dan de 7-2 via vrijworp maken. Dan pas kan Temse nog eens tegenprikken, 7-3. Dat is ook meteen de ruststand. We kregen een eerste helft waarin scherp werd afgerond en vooral enorm hard voor elkaar werd gewerkt. Meer van dat in de tweede helft.

Johannes neemt de 8-3 voor zijn rekening met een shot. De bezoekers willen deze keer niet te laat antwoorden en zo staat het 8-4. Per countert meteen tegen, een fout op zijn doorloper wordt bestraft met een strafworp die hij omzet. Een minuutje later is hij er weer langs en zo staat het met nog 20 minuten te gaan 10-4. Temse kan antwoorden, maar dichterkomen niet, want Camille zet haar stip ook om. Zo staat het 11-5. Ook deze keer kunnen we niet verder uitlopen, want Temse kan weer reageren. Lou zorgt voor een status quo met een schotje uit een dubbel, 12-6. Nog een kleine 10 minuten. Vijf minuten is het windstil langs beide kanten. Temse vindt weer als eerste de mand. Wij counteren meteen via Camille met een doorloper, 13-7. Dat patroon wordt nog een keer herhaald, eerst Temse, en wij met ons laatste doelpunt 15 seconden voor de buzzer. Eppo legt zijn doorloper er mooi in. Het blijft echter geen 14-8, Temse heeft het laatste woord, eindstand 14-9.

Een mooi resultaat en ook een goed resultaat. Net zoals de manier waarop: hard werken voor elkaar en vooral ook de afwisseling binnen het vak zorgt vandaag voor een enorm goede eerste helft en een tweede helft waarin we alles onder controle houden. Ook de afwerking stond terug op punt. Deze lijn moeten we een dikke 24u vasthouden, want morgen (maandag) is er alweer een belangrijke match, tegen ASKC om 20u05. Nog een laatste keer een oproep dus om op dit toch ongewone tijdstip onze panters te komen aanmoedigen.