Verslag Temse A - Blauw Wit A : 24 – 15  (13-8)
V: Jan, Imke (1), Zoë, Jelle (5)
A: Lander (3+s), Lotte (2), Ruben (2+s), Nicky
Wissel : Rino
Scheids : L. Van Helmont, M. Jacobs

De laatste wedstrijd van dit jaar bracht Blauw Wit tegenover de ongeslagen co-leider in de rangschikking, Temse.  In tegenstelling tot mijn bericht van vorige week bleef de Kennedy-tunnel open, zodat de verplaatsing een tikje eenvoudiger was.  Het bleef desalniettemin zoeken naar een Blauw Wit supporter tussen de talrijk opgekomen Temsenaars.
Riet ’s enkel liet nog geen wedstrijd toe en ook Ana moest wegens stage afzeggen.  Zo komt Nicky tussen de lijnen van bij het vertrek in een wedstrijd die niet per se gewonnen diende te worden.

Temse laat er geen gras over groeien.  Twee aanvallen en evenveel doelpunten later is de eerste vakwissel een feit.  Jan kan van op de stip het openingsdoelpunt voor zijn ploeg scoren, maar de stippen willen vandaag niet echt lukken.  Na de derde goal zet Jelle zijn ploeg wel op het bord.  Hij krijgt de volgende ook tegen.  Tom neemt al snel een time out om deze tsunami te stoppen en zijn spelers te wijzen op de onnodige balverliezen ten gevolge van de te verre passen naar aanval bij het uitwerken.  Lander scoort na het overnemen van Ruben wiens heer in de steun netjes gelobd werd.  De trein van de thuisploeg dendert echter onafgebroken voort en halverwege is de kloof al uitgegroeid tot 6 doelpunten.  Onze ploeg laat het hoofd niet hangen en knokt voor wat ze waard is.  Een vrijworp van Lotte en schoten van Jelle en Ruben zorgen voor een kleine remonte, weliswaar gecounterd door Temse met een inloper tegen Lotte, die de volgende aanval haar tweede vrijworp omzet, 9-6.  De thuisploeg laat niet begaan.  Als in de laatste 7 min. van de eerste helft enkel Jelle nog de mand vindt, staat er bij de rust een duidelijk verschil op het scorebord.

De tweede helft verloopt niet anders dan de eerste.  Onze spelers blijven proberen, maar het is Temse dat veel gemakkelijker kan scoren.  Halverwege staat er 21-11 op het bord en dreigt deze wedstrijd uit te draaien op een waarlijke afstraffing.  Jelle wordt van vak gewisseld en Rino komt in zijn plaats en kan meteen beginnen aan de verdediging op de best afwerkende heer van de thuisploeg.  Wat hij overigens prima doet.  Blauw Wit probeert de kloof wat te dichten.  Het is pas in de laatste minuten dat een schot van Jelle en een korte kans van Imke uit een slim genomen vrijworp het verschil terug brengt naar 8 goals.  Een schot op de buzzer legt de eindstand vast.

Temse was duidelijk een maatje te sterk.  Ik heb de indruk dat onze spelers daar met teveel ontzag en eerbied mee omgaan, wat verlammend werkt in de aanvangsfase van de wedstrijd.  Het grote verschil is mede te wijten aan het missen van talloze korte kansen, zeker in de eerste helft.  Opvallend ook – en ik zeg dit met alle respect – is dat onze dames te weinig in het stuk voorkwamen.  Dat merk je bv. aan het aantal gescoorde doelpunten.  Toch hoorde ik lof spreken door een aantal Temse supporters over onze ploeg.  Dus, koppen op, feesten als de … en volgend jaar er met volle moed opnieuw tegenaan.