Verslag : Putse A - Boeckenberg A : 21 – 30 (11-15)
A: Tine P (3), Tibo D (5+s), Lisa VG (2), Jordan (5)
V: Tess V (1), Thomas T (3+s), Nikki S (2), Joppe B (5+s)
Wissels : Lucas DR (1), Seppe C

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Na de Topleague hymne leert de speaker van dienst ons over het verschil tussen Puttenaars en Deurnenaars, waaruit ik meen begrepen te hebben dat Puttenaars nauwelijks van hun grond komen en mensen uit Deurne vooral hun tijd doorbrengen in Parken.  Het laatste duwt me als Boeckenberger even terug in nostalgische herinneringen.
Terug naar de tijd van nu.  De tijd om punten te pakken, iets waar Putte tot nu nog niet is in gelukt en, als aan onze panters ligt, ook nu niet zal lukken.  Jordan, blijkbaar voldoende hersteld, neemt zijn plaats terug in.

Hij scoort in de eerste aanval meteen het openingsdoelpunt.  Na de counter van Putte zorgen Nikki, Joppe en Tibo voor een duidelijk verschil.  Daar is ruim 10 min. tijd over heen gegaan.  Eenmaal de vizieren op scherp staan, wordt de mand veel frequenter gevonden.  Ook langs de kant van de thuisploeg.  Die remonteert de achterstand, zodat er met nog 10 min. op de klok 5-5 op het bord staat.  Johannis heeft net daarvoor een time out genomen.  Vanaf nu vallen de doelpunten bijna slag om keer : 16 stuks om precies te zijn.  Putse houdt gelijke tred tot 8-8, waarna het stilletjes de rol moet lossen.  Tine’s zuivere 3 op 3 zorgt mede voor de 4 doelpunten verschil, 9-13.  De laatste minuten van de eerste helft is het al strafworpen wat de klok slaat : 3 voor onze panters en 2 voor de thuisploeg.  De laatste van Putse gaat naast.

In de tweede helft poogt Putse terug dichter te komen.  Ondanks 2 gemiste stippen behouden onze fanions het verschil.  Na zo’n 10 min. plaatsen onze panters een tussensprint.  Het verschil in de score loopt op tot een maximum van 10 doelpunten, 18-28.  Lucas is dan al in de plaats gekomen van Jordan.  De rest van de wedstrijd is een rustig oefenpartijtje, waarin ook Seppe kan komen proeven van het reboundwerk onder de korf.  Doelpunt nr. 30 komt, onder het ritmisch handgeklap van onze supporters, op naam van Thomas.

Ondanks enkele mislukte pogingen tot showkorfbal op het einde, bleef dit een weinig spectaculaire partij.  Het hoofddoel werd zonder veel problemen bereikt.
De verrassing in dit competitieblok is het verlies van Floriant thuis tegen BGW.  Een dipje van de Oost-Vlamingen zo vlak voor het jaareinde ?  Het maakt de rangschikking er alleen maar interessanter op.  Putse en Riviera/Deurne buiten beschouwing gelaten, staan er 6 ploegen met nauwelijks 4 puntjes verschil tussen de eerste twee en de vijfde en de zesde.  Het lijkt er op dat deze 6 ploegen gaan strijden voor de 4 finaleplaatsen.  Nog 1 wedstrijd in de heenronde te gaan, op 7 januari : the clash tegen en op Floriant.