Zaalwedstrijd U17 d.d. 5/2/2022: Boeckenberg A – Kwik (17-21)

Vorig weekend kregen we de kwikke Biekes van Merksem op bezoek. In de heenwedstrijd hadden we het hen knap lastig gemaakt en zat er zelfs een overwinning in. Ze waren dus gewaarschuwd. Het was te merken dat er terug publiek in de zaal mag, want beide ploegen waren op de tribunes goed vertegenwoordigd. De versoepeling is wel minder goed nieuws voor de thuisblijvers, want uiteraard worden nu heel wat wedstrijden niet meer gestreamd. Zij die een wedstrijd willen zien, moeten zich dus terug naar de zaal begeven. Voor deze wedstrijd kreeg het publiek alvast waar voor zijn geld.

Aanval: Elfie – Evi – Jani – Mirko

15-21 shot heer Kwik

16-21 onderhandse Mattijs na pas van Jani

17-21 shot Jani na pas van Mattijs

Wij konden de score weliswaar openen, maar vervolgens is Kwik zeer snel uit de startblokken geschoten. Voor we het wisten keken we tegen een 2-7 achterstand aan en moesten we vooral ondergaan. Het tweede kwart van de eerste helft is er beterschap beginnen komen en konden we meer kansen afdwingen. Aan de rust stond het echter nog steeds 5-10. Kwik had niet alleen dubbel zoveel gescoord, ook hun aanvallende acties waren veel talrijker dan bij ons. Dat moest dus beter.

Maar ook in de 2e helft kon Kwik de kloof verder uitdiepen tot zelfs 9-17. Het grootste probleem zat hem in de rebound. Als je als ploeg veel rebound hebt, kan je blijven herhalen en dus uiteraard ook gemakkelijker scoren. Zonder rebound zit je met één-shot-aanvallen en ben je de bal steeds snel weer kwijt. Maar onze U17'ers bleven ervoor gaan en konden in het laatste kwart weer aan hun fameuze remonte beginnen om uiteindelijk nog tot 17-21 terug te komen. Weer gingen de kopjes niet naar beneden en bleven ze vechten. Iedereen mocht dus tevreden naar huis keren!