Verslag : Boeckenberg A – Voorwaarts A : 25 – 23  (12-9)
A: Joppe B, Lucas DR (3), Lisa VG (5+2s), Amber E (5)

V: Tess V (1), Jordan DV (4), Tibo D (2), Lauren S (2)
Wissel : Sterre VDA, Dennis DV (1)
Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

Ben ik fout in mijn overtuiging dat Voorwaarts een moeilijke tegenstrever is voor onze panters ?  Na de onderbreking door de paasvakantie bereidde Gert zijn spelers voor met een oefenwedstrijd tegen Floriant.  De B-ploeg had het tegen de “Bus” heel lastig, speelde een zwakke eerste helft en herpakte zich lichtjes in de tweede in wat ronduit een zeer matige wedstrijd was.  Aan onze A-ploeg om het beter te doen.  Ongewijzigde opstelling na de wedstrijd tegen Temse, behalve dat Lauren terug haar plaats innam.  Iedereen was er klaar voor, zelfs het weer met een stralende zon, een frisse temperatuur en weinig wind.

De bezoekers zijn duidelijk tuk op de zege en zetten meteen van bij de start druk op onze spelers.  Driemaal komen ze op voorsprong, even dikwijls worden ze gecounterd.  Daarna worden de rollen omgedraaid.  Onze panters scoren nu eerst en dwingen Voorwaarts tot achtervolgen.  Het blijft echter een nek aan nek race, vooral omdat onze panters in hetzelfde bedje ziek zijn dan Blauw Wit.  De stippen willen in de eerste helft niet door de mand.  Met nog 8 minuten te gaan prijkt 9-9 op het scorebord.  Lauren en Jordan schieten de vakwissel verschil binnen.  Als Voorwaarts niet kan tegenscoren, legt Amber de ruststand vast met schot.

Bij de start vervangt de ene ex-Boeckenberger de andere (Hellemans ipv. Van Loock).  Onze panters gaan door op hun elan van voor de rust met 2 doelpunten in de aanvangsminuten, 14-9.  De bezoekers weren zich als duivels, maar kunnen niet verhinderen dat met 13 minuten te gaan dit verschil nog steeds op het bord staat, 21-16.  Ondertussen heeft Gert Lisa een paar keer wat rust gegund door Sterre in te brengen in verdediging.  Voorwaarts heeft nog energie over om een slotoffensief in te zetten.  Dat begint met 3 doelpunten op rij.  Gert brengt Dennis ipv. Lucas en Dennis bedankt onmiddellijk met een raak schot.  Ook Amber laat zich nog eens gelden, wat terug een beetje rust brengt in de gelederen, 23-19.  Niet voor lang, want tegen Joppe en tegen Lucas, opnieuw tussen de lijnen ipv. Dennis, wordt het 23-21.  Er staan nog 4 min. op de klok.  Amber, uit schot, en Lisa, van op de stip, counteren in twee aanvallen deze laatste remonte, zodat de twee laatste doelpunten van de bezoekers geen gevaar voor de zege meer betekenen.

Een verdiende zege na een wedstrijd waarin Lisa en Amber tekenden voor 12 doelpunten.  Ik was blij om Amber terug te zien als goalgetter.  Proficiat aan beide dames en aan de ganse ploeg voor 70 min. volle inzet.  Met deze 2 punten nemen onze panters een belangrijke optie op de kruisfinale.  Dat is belangrijk voor de gemoedsrust, want het komend weekend wordt zwaar.  Vrijdagavond is er de ½ finale van de Beker tegen AKC/Luma, dat altijd deze competitie als doel heeft.  Op zondag maken we een verplaatsing van om en bij 100 m om onze achterburen partij te geven.  Alhoewel de zaalkampioen tijdens de veldcompetitie niet zo’n goed parcours aflegde en afgelopen zondag hun meerdere diende te erkennen in Kwik (21-13), blijft het een te duchten tegenstander.  Of heeft na het behalen van de zaaltitel de decompressie toegeslagen ?  We kruisen de vingers voor het succes van onze panters.