Verslag : Spartacus/NDN A - Blauw Wit A : 13 - 21  (5-8)
A: Ana (5), Lotte (2), Kobe (2), Jelle (2)

V: Imke (2), Jan (4), Stijn (1+s), Zoë
Wissels : Rino (2), Riet, Tobias

Scheidsrechter : J. Van Acker

Zonder enig obstakel van belang teistert een felle, kille wind het Park Groot Schijn, spelers en supporters.  Geen makkelijke omstandigheden, wat de lage score in de match van het B-team al aantoonde.  Na de zenuwslopende race naar de zaaltitel kregen de spelers een weekje rust, alvorens de trainingen op het veld te hervatten.  Ook in de veldcompetitie wordt het doel, de promotie naar Promo te bereiken, niet de gemakkelijkste opgave.  Ganda staat aan de leiding in de rangschikking met een ruime voorsprong.  Na het verlies van Edegem op zaterdag, kan Blauw Wit mits een zege tegen hekkensluiter Spartacus/NDN de tweede plaats veroveren.  Lander, pas herstelt na een week ziekte, blijft aan de kant, zodat Stijn voor de eerste maal een plaats in de basis krijgt.

Het duurt een vijftal minuten, met foute passen en gemiste kansen voor het eerste doelpunt door de mand gaat : een schot van Kobe.  Twee minuten later verdubbelt Jelle de voorsprong uit vrijworp.  Is Blauw Wit vertrokken voor een vlotte zege ?  Neen.  Het blijft knokken tegen de wind en tegen zichzelf.  Teveel onnauwkeurigheden langs onze kant houden de thuisploeg lang mee in de running.  Halverwege de helft staat er een magere 3-4 op het bord.  Na een schot van Jan noteer ik een rondje strafworpmissers van Spartacus : een eerste tegen Ana op inloper, de tweede voor een fout die we vanop  de gaanderij niet hebben gezien, een derde voor de tussenkomst van Stijn op de steun voor een inloper tegen Imke.  Voor de laatste genomen wordt, neemt Niels een time out.  Strafworp nummer 4, de vierde op rij, gaat er uiteindelijk wel in.  Zulke missers worden afgestraft, denk je dan.  Niets is minder waar.  Pas in de laatste 5 minuten kunnen Imke en Lotte de 3 verschil laten optekenen.

De tweede helft start scorend heel wat vlotter.  Na een raak schot mist Jan zijn eerste stip in de veldcompetitie, althans volgens zijn eigen bewering.  Spartacus mildert, waarna Imke, Ana en Jelle een duidelijke kloof slaan, 6-12.  Het lijkt de thuisploeg wel de wind uit de zeilen te nemen, niet makkelijk met dit weer.  Onze spelers diepen de kloof een beetje verder uit, vooral als Ana de precisie in haar schoten terugvindt.  Eenmaal de 8 verschil bereikt, wisselt Niels Rino en Riet in de plaats van Stijn en Lotte.  Rino bedankt met 2 doelpunten.  In de laatste 5 minuten mag ook Tobias nog het veld op in de plaats van Jelle.  Kobe sluit de wedstrijd af met een mooie jumper vanaf een meter of 4.

Eerste opdracht al bij al goed volbracht.  Spartacus bood een helft weerstand, maar deemsterde dan fysiek weg.  Zo werd de tweede nog een makkie.  Nu krijgt Blauw Wit 2 weken om zich voor te bereiden op het slot van de competitie.  Volgende afspraak op 13/04, wanneer we Edegem op bezoek krijgen.