Verslag : Blauw Wit A – Rijko A : 21 - 19  (10-9)
A : Ana - Lotte – Kobe - Jelle

V: Imke - Jan – Lander - Riet
Scheidsrechter : L. De Wit

De zenuwen stond best gespannen bij onze blauwwitjes.  Deze wedstrijd kon de definitieve beslissing over de titel brengen.  Ook de supporters van beide verenigingen hadden dit begrepen en daagden in vrij grote getale op, ondanks de krokusvakantie met de afwezigheid van de skiërs tot gevolg.  Op het speelveldveld had dit eveneens gevolg : de afwezige Zoë werd vervangen door Riet.

Onze spelers starten goed en laten dit merken op het scorebord.  Na 4 min. staat het 3-0 – schoten van Kobe en Riet en een strafworp van Ana -, wat de coach van Rijko dwingt tot een eerste time out.  Het eerste doelpunt van de bezoekers komt uit vrijworp, de aansluiter uit een aflegger na overname op inloper.  In de volgende 10 min. komen onze blauwwitten tweemaal drie doelpunten voor.  Rijko  buigt niet en komt met nog 8 min. te gaan voor de eerste maal gelijk.  Daarna scoren beide teams beurt om beurt.  Op de klok resten 17 sec. als Ruben de ruststand vastlegt met een ver schot.

De tweede helft wordt een complete nek-aan-nek race.  Terwijl de spanning stijgt nemen ook de protesten langs de kant van Rijko hand-over-hand toe.  Zeker als de meeste doelpunten langs onze kant uit stippen komen, waarvan er tot op dat moment 4 gemist werden.  Rijko blijft desondanks bij in de stand en neemt net voor halverwege voor de eerste maal de leiding.  Driemaal op rij zelfs, telkens kunnen onze spelers gelijk maken.  De spanning stijgt, de druk op Blauw Wit ook.  Met de steun van de supporters en onder ritmisch handgeklap herpakken ze zich.  Lander, Ruben en Ana zorgen voor 3 punten voorsprong met 5 min. te gaan.  De coach van Rijko neemt zijn tweede time out.  Terwijl onze spelers controle proberen te houden, komen de bezoekers terug.  Op 46 seconden voor einde gaat de aansluiter door de korf.  Nagelbijten op de bank, nagelbijten op de tribune tot Rino onder de korf de onoplettendheid van zijn tegenstrever kan afstraffen.

Een zwaar bevochten zegen, die met een verdiende overwinning werd besloten.  Een dikke proficiat voor de spelers en voor Ana, topschutster met 7 doelpunten.  De titel binnen !?  Rijko plaatste in het vak opmerkingen van het e-wedstrijdblad een bemerking dat ze een onterechte wissel hebben gezien.  Werk voor de Directie Competitie, het voormalige Comité voor Wedstrijdzaken.  Even de beslissing over de opmerking van Rijko afwachten voor we kunnen vieren.  Zaak is het in ieder geval om volgende zondag de punten te pakken tegen en op Spartacus.