Verslag : Putse A - Boeckenberg A : 19 - 22  (12-11)
A: Jordan DV (4), Dennis DV (3), Amber E (3), Tess V

V: Tibo D (1), Lauren S (3), Joppe B (1+s), Lisa VG (6)
Wissels : Thomas T, Lucas DR

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Ondanks het winderig regenweer werden de kleine tribunes gevuld met supporters die zich door de natuur niet hadden laten tegenhouden.  Het was ook even zoeken om aan de sporthal te geraken.  De gemeente investeert in een bijkomende sporthal en het hele complex zal nog verder worden aangepast.  Gelukkig geen last van de natuurelementen in de sporthal.  Na een overzicht van de ploegprestaties van onze panters in de zaal en een beschrijving van de accommodatie van het Boeckenberg Sportcenter konden we met een ongewijzigd achttal aan de wedstrijd beginnen.

Joppe onderschept de eerste pas, zodat Jordan in de eerste aanval meteen zijn ploeg op voorsprong kan schieten.  De Puttenaars laten zich niet kisten.  Verdedigend bijten zij zich vast in hun tegenstander, terwijl ze aanvallend scherp afwerken.  Onze panters moeten alle zeilen bijzetten om bij te blijven.  Is de stand na 5 min. nog gelijk zorgen schoten tegen Tess en Jordan voor een eerste kloofje.  Amber – die bij het oplopen opvallend warm onthaald werd door het thuispubliek - en Dennis effenen de score.  Opnieuw draait Putse twee doelpunten voor, waarna Tibo en Joppe elk uit een korte kans scoren.  Onze panters voeren de druk op, Putse plooit niet.  Goals van Dennis en Lisa worden vlot gecounterd, waarna het initiatief wordt overgenomen, wat resulteert in een kleine voorsprong aan de rust.

De start van de tweede helft nemen onze panters volledig voor hun rekening.  Een vrijworp van Lisa, een schot van Jordan uit een gestrekte pas van een klaar kijkende Joppe uit verdediging, een schot van Dennis en een inloper en een schot van Lisa gooien de stand helemaal om.  Ondertussen heeft Gert Tibo van vak verwisseld, in de plaats van Dennis, en is Thomas in zijn plaats gekomen.  De 5-0 schudt de thuisploeg wakker.  Die begint verwoed aan de achtervolging, maar geraakt nooit dichter dan 2 doelpunten.  Het noopt onze speler om alert en geconcentreerd te blijven.  Gert neemt met 10 min. op de klok een time out.  Hij wil meer controle.  De vrijworp van Lisa bij hernemen is dan mooi meegenomen.  De gevraagde controle komt er ook, zodat de overwinning niet meer in gevaar komt.  Een minuut voor affluiten mag Jordan met applaus naar de bank.

Geen gemakkelijke wedstrijd tegen een ploeg die zijn huid duur verkocht heeft.  Lisa werd topschutter van de wedstrijd met 6 doelpunten.  Toch heeft de algemene afwerking het wat laten afweten.  Inlopers en korte kansen werden gemist en het scoringspercentage strandde op een magere 15%, wat deels ook te wijten was aan de korte verdediging.  Verbetering zal nodig zijn om de volgende tegenstanders van het lijf te houden.  Te beginnen met onze volgende tegenstrever, Borgerhout/GW, dat na twee puntenloze wedstrijden volgende week zeker gemotiveerd zal zijn om de punten thuis te houden.

Spanning ten top afgelopen zaterdag in het Boeckenberg Sportcenter, waar AKC/Luma met een goaltje de duimen moest leggen voor Kwik.