Kwik - Boeckenberg: 21-23 (rust 13-15)Lauren S (1) - Tess V (1) - Jordan DV (4) - Thomas T (3)Amber E (3) - Lisa VG (6) - Lucas DR (2) - Tibo D (3)Wissels: Sterre VDA, Seppe CNa de midweekthriller tegen Floriant, die net als tegen Borgerhout werd gewonnen met het kleinste verschil (23-22), wacht met de verplaatsing naar Kwik alweer een moeilijke opdracht. Coach Gert wijzigt z'n opstelling niet. De supporters die de verplaatsing naar Merksem maakten zouden het zich alvast niet beklagen. Het werd een meer dan aangenaam kijkstuk, niet enkel door het zalige nazomerweertje.In de aanvangsfase gaat het gelijk op tot 4-4 maar dan schakelen we een versnelling hoger. Drie doelpunten van Thomas, Lucas en Lisa zorgen voor een eerste kloofje (5-7). Hetzelfde drietal doet dat nadien -netjes in dezelfde volgorde- nog eens over: 6-10 na amper 20 minuten spelen. Onze aanvallen benaderen de perfectie en Kwik heeft geen antwoord op onze efficiëntie. Na deze tussenspurt valt het even stil, en Kwik komt opnieuw in de wedstrijd. Amber met haar derde en Jordan kunnen nog scoren maar de Biekes naderen opnieuw tot 10-12. We blijven echter prima aanvallen en door Tibo, Thomas en Jordan lopen we weer uit tot 11-15. Net voor rust kan Kwik nog tweemaal scoren, zodat er een aantrekkelijke 13-15 ruststand op het bord staat. Een eerste helft van topkwaliteit!

Na de rust kantelt de wedstrijd meteen. Kwik scoort de 14-15 waarna tegelijk een penalty én verdedigd wordt gefloten tijdens een inloper van Lauren. Na scheidsrechterlijk overleg wordt besloten om voor verdedigd te gaan. In de volgende aanval scoort Kwik de gelijkmaker. Belangrijk moment, want vanaf dan gaat het gelijk op: doelpunten van Tibo en Jordan worden telkens gecounterd (17-17). De doelpunten vallen nu veel minder snel, en Kwik loopt uit tot 19-17, waarna ze vanop de stip de kans missen om een driepuntenkloof te slaan. Er wordt nu amper nog gescoord. Gert brengt met Sterre en Seppe vers bloed tussen de lijnen. Een shotje van Tess brengt ons op 19-18, maar Kwik antwoord meteen, 20-18. Maar dan is het Lisa-time. Met een penalty en een shot brengt ze de stand weer in evenwicht met nog 10 minuten te spelen. Tibo maakt de 20-21, we missen een strafworp en Kwik komt weer langszij. Mede door een uitstekende verdediging komt Kwik de laatste 5 minuten niet meer tot scoren, en met nog eens twee doelpunten maakt Lisa het helemaal af: 21-23 na alweer een thriller van formaat.Op basis van de uitmuntende eerste helft verdienden beide ploegen hier twee punten, maar de koelbloedigheid waarop we de slotfase naar onze hand zetten verdient respect. Deze mooie collectieve prestatie (met ook twee uitstekende invalbeurten!) bezorgt ons niet enkel twee punten, maar ook de koppositie in de rangschikking. Het is moeilijk om te kiezen wat er nu het meeste voldoening gaf: het prachtige weer of de minstens even mooie wedstrijd. De combinatie van beide maakte er in elk geval een zalige zondag van.

MDL