Boeckenberg – Borgerhout/GW:  17-16 (7-8)

Lauren S - Tess V (1) - Jordan DV (4) - Thomas T (3)

Amber E (2) - Lisa VG (3) - Lucas DR (3) - Tibo D (1)

Wissels: Sterre VDA

Na het jammere puntenverlies tegen Voorwaarts in de laatste seconden wacht ons een moeilijk drieluik tegen sterke tegenstrevers: Floriant, Kwik en eerst Borgerhout/GW. Joppe blijft gekwetst aan de kant, Thomas is zijn vervanger. Het heerlijk nazomerweertje zorgt voor een gezellige drukte langs de lijn.

Hoewel het in de eerste aanval meteen prijs is (shot van Tess) komt de wedstrijd traag op gang door een gebrekkige afwerking aan beide kanten. We liggen in de aanvangsfase lichtjes boven, maar kunnen dit niet omzetten in doelpunten. Halverwege de eerste helft staat het 4-4. Twee goals van Jordan zorgen voor een eerste kloofje (6-4) maar tegen het rustsignaal heeft Borgerhout de situatie al rechtgezet (7-8).

Na de pauze schieten we goed uit de startblokken, en doelpunten van Amber en tweemaal Thomas brengen ons opnieuw 10-8 voor. Borgerhout/GW blijft aandringen, maar na doelpunten van Jordan en tweemaal Lisa staat er met 13-10 plots een klein kloofje op het bord. Lang kunnen we er niet van genieten, en een kwartier voor tijd staat het opnieuw gelijk: 13-13.

Sterre komt Lauren vervangen. Een inloper van Tibo en een shot van Lisa brengen ons op 15-13. Borgerhout kan nog tweemaal scoren vanop de stip, maar shots van Thomas en Lucas zorgen uiteindelijk voor een 17-16 voorsprong met nog een kleine 4 minuten op de klok. Een uitstekende Jordan heerst in de rebound en het tempo wordt vakkundig uit de wedstrijd gehaald. Een allerlaatste lang uitgesponnen aanval die zekerheid lijkt te geven over de overwinning wordt nog afgefloten vanwege old-school “vriezen“, maar Borgerhout/GW kan niet meer profiteren.

Een spannende en evenwichtige wedstrijd die alle kanten uit kon, maar het laatste fluitsignaal kwam op het goede moment. Vorige week was het net niet, deze week net wel. Deze uiterst nipte zege zorgt voor twee belangrijke punten, zeker met het oog op de komende wedstrijden tegen de enige ploegen die deze competitie nog ongeslagen bleven: Floriant (woensdag) en Kwik (zondag). Aan onze Panters om daar verandering in te brengen.

MDL