Verslag : Borgerhout/GW A - Boeckenberg A : 18 – 18  (8-6)
A: Joppe B, Lisa VG (4), Lauren S (3), Tibo D

V: Jordan DV (2), Tess V (3), Amber E (1), Thomas T (3+s)
Wissels : Seppe C, Rani VH (1)

Scheidsrechters : D. Mertens, K. Meeus

Na gemakkelijke winst op vrijdag tegen Meeuwen, gingen onze panters op bezoek bij onze achterburen.  Borgerhout/GW kende een moeilijke competitiestart, verloor van Kwik en AKC met een doelpuntje in matchen met een magere score en pakte de eerste punten niet echt overtuigend tegen Meeuwen.  Dat het traditiegetrouw een pittige strijd zou worden, bleek al in de tweekamp van de B-ploegen, waar onze panters uiteindelijk toch de punten zouden veroveren.  Met Dennis nog steeds op de bank start Gert met de opstelling van vorige week na de wissels van Tibo en Thomas.

Het begint een gewoonte te worden.  Zoals Gert voorspelde starten we met een achterstand, 3-0.  Het duurde 5 min. voor de eerste bal door de mand ging, de twee andere volgden snel.  Thomas kan antwoorden van op de stip, nadat een heer te zwaar in duel ging met Tess.  Een goal van Joppe onder de mand wordt niet toegekend, maar Lisa zorgt met een inloper en een schot toch voor de gelijke stand.  Het is ondertussen meer dan duidelijk dat het een gevecht in regel wordt.  Vooral onder de korf blijken alle middelen goed om de reboundpositie te betwisten.  De scheidsrechters worden ondertussen behoorlijk verbaal belaagd langs alle kanten.  Er worden 5 stippen op rij gefloten, die worden alle 5 gemist !  En hoe !  Een schot van Amber brengt onze panters even aan de leiding.  Even, want de volgende aanval wordt het meteen gelijk.  Na de vakwissel komen de zebra’s opnieuw op voorsprong, gecounterd door een inloper van Lisa.  De heer tegen Tibo scoort onder de korf, nadat Joppe bij het afschermen van de pas de bal in diens handen duwde.  Raar doelpunt.  Nog 9 min. te gaan en Tess zorgt voor de 6-6.  De thuisploeg heeft nog een eindoffensiefje in petto, dat hen, ondanks een time out van Gert, met 2 doelpunten voorsprong de rust laat ingaan.

Gert gebruikt de volle 10 min. van de rust om de spelers op te peppen.  Dat loont ook.  In 2 opeenvolgende aanvallen effent Thomas de score.  De zebra’s prikken even tegen, doch kunnen niet verhinderen dat na schoten van Lauren, Jordan en Thomas onze panters voor de eerste keer een vakwissel voorsprong nemen.  Een schot tegen Jordan en een inloper van Lauren doen de vakken onmiddellijk terug wisselen.  Hetzelfde gebeurt na een schot tegen Tibo en een van Tess, 11-13.  Onze panters kunnen de voorsprong niet behouden en zowat halverwege de tweede helft hangen de bordjes opnieuw gelijk.  BGW terug op voorsprong.  Gert brengt Seppe in aanval in de plaats van Thomas om meer reboundoverwicht te creëren.  Toch duurt het bijna 7 min. voor Tess daarvan kan profiteren.  Gert neemt gelijk een time out.  Vanaf dan wordt er bijna voortdurend gewisseld, terwijl de thuisploeg telkens een doeltje voorsprong neemt en onze panters alle zeilen moeten bijzetten om gelijk te kunnen maken.  Lauren doet dit voor de 15-15, Jordan daarna voor de 16-16 en Lisa voor de 17-17.  Als met 2 min. te gaan BGW opnieuw op voorsprong komt, neemt hun coach meteen ook een time out.  Joppe krijgt onder de korf opzettelijk een harde duw in de rug in een onmogelijke poging om de rebound te veroveren, alle middelen, weet je wel.  Als hij vervolgens, mogelijk gefrustreerd door al het geduw, getrek en vasthouden, een duwtje terug geeft, kijkt hij tegen de gele kaart aan.  Hoe lang nog ?  Net genoeg voor Rani, ingevallen voor Amber, om ultiem de gelijke stand binnen te schieten.

De discussies met de scheidsrechters en het getier van de zebra supporters gingen na het laatste fluitsignaal gewoon door, terwijl Rani even moest bekomen van de emoties van het maken van de gelijkmaker.  Iedereen weet het al wel, denk ik : dit soort wedstrijden is “not my cup of tea”.  Ik vraag me nog steeds af wat de toegevoegde waarde is van het duo-fluiten als de ontelbare en dikwijls zware fouten, oa. onder de korf, niet of onvoldoende bestraft worden.  Onze panters hebben getoond dat ook zij kunnen knokken als het moet.  In ieder geval voldoende om een verdiend punt te gaan halen.
Bij een rustig biertje in de foyer zag ik niet alleen Remco de WK-tijdrit winnen, maar ook de verrassende overwinning van Putse op Kwik (13-25).  Het zal er allicht gespannen hebben in Fort 5, waar Voorwaarts nipt Floriant kon afhouden.  En net zoals onze panters had AKC/Luma, onze tegenstander van volgend weekend, geen probleem met Meeuwen.