Verslag : Blauw Wit A – HMKC A: 23 – 12  (12-7)
A: Jelle (2), Ana (4), Ruben (1+s), Lotte (3)

V: Jan (1), Lander (5+s), Imke (2), Zoë (2)
Wissels : Rino (1), Riet (1)

Scheidsrechter : T. Van Goidsenhove

HMKC, voorlaatste in de rangschikking, zou geen probleem mogen zijn voor onze blauwwitjes.  Toch herschikte de coaches lichtjes de vakken om de tegenstander beter te kunnen opvangen.  Bovendien gaan de ogen van die spelers hoe langer hoe meer richting die rangschikking en de resultaten van de tegenstander.  De retour naar Promo lonkt, maar eerst is er nog veel werk aan de winkel.

Het missen van strafworpen wordt een slechte traditie. In de eerste aanval gaat Ana naar de stip en mist. De eerste van 5 missers in de hele wedstrijd, gelukkig niet allemaal van Blauw Wit.  Dit geeft aan HMKC de kans om op voorsprong te komen.  Niet voor lang, want doelpunten van Ruben, Lander, Zoë en Jelle brengen Blauw Wit duidelijk aan de leiding.  Een doelpunt op inloper tegen Zoë werd niet toegekend.  Verdedigd volgens de scheids, ik kan het ongeloof van de bezoekers begrijpen.  Toch vecht HMKC terug of is dit te wijten aan concentratieverlies langs onze kant.  Als je met 4 sec. op de klok, na een uitbal toch nog een inloper tegenkrijgt …  Niels begrijpt het niet goed.  De volgende 10 min. probeert HMKC terug te komen.  Dichter dan 2 verschil, 9-7, geraken de bezoekers echter niet.  Als Ana, Riet en Imke in de laatste minuten scoren, gaat de rust met een ruim verschil.

De tweede helft is een maat voor niets.  HMKC is bij machte om onze spelers een strobreed in de weg te leggen.  Die diepen de kloof gestadig verder uit.  Enkel Niels bezorgt me wat extra werk door een rits van dameswissels door te voeren.

Een gemakkelijke overwinning.  Het belangrijkere nieuws volgde in de loop van het weekend.  Naaste belager voor de titel, Rijko, liet een punt op Verde, terwijl Edegem, de tegenstander van volgende zondag, zich verslikte in en op Neerlandia.  Zo komt er een tikkeltje ademruimte voor onze spelers aan de top van de rangschikking.  Wel voetjes op de grond.  De wedstrijden tegen Edegem en tegen Rijko op 17/02 zullen meer duidelijkheid brengen, want er zijn nog altijd minstens 3 kandidaten voor de titel en de runner up.

PS.:  de aandachtige lezer zal bemerkt hebben dat de gezamenlijke som van de doelpunten gescoord door de spelers 22 is.  Oorzaak ?  Ik heb gemist wie 14-8 scoorde in minuut 17'41".  De rechtmatige eigenaar van dat doelpunt mag zich melden en dan pas ik het aan.

Opgelost met dank aan Jelle