Verslag : Temse A – Boeckenberg A : 18 - 26  (7-13)
A: Joppe B (2), Tibo D (2+s), Lauren S (7), Lisa VG

V: Tess V (3), Amber E (1+s), Thomas T (4), Jordan DV (3)
Wissel : Imana B, Dennis DV (1), Lucas DR (1)

Scheidsrechters : R. Dardenne, B. Wouters

De wedstrijden tegen Temse en Putse zouden gemakkelijke opdrachten moeten zijn.  Gevaarlijke opdrachten ook, want het missen van punten tegen een van hen zou op de eindafrekening wel eens zwaar kunnen doorwegen.   De supporters zijn zich hier blijkbaar ook van bewust.  De niet zo grote tribune was goed gevuld.  Langs panterkant zagen we al wat “moves” op de muziek voor de wedstrijd.  Is hier de voorbereiding naar de champions league al begonnen ?

Onze panters kennen het belang van deze wedstrijd.  Na een trage start opent Tibo de score, gecounterd door Temse.  Amber scoort meteen na de vakwissel, maar mist iets later een stip.  Het doelpunt komt er toch via een schot van Thomas.  Als daar een inloper van Tibo en een schot van Lauren boven op komen, neemt de coach van Temse een time out.  Die brengt een korte kentering, terwijl ik  heel wat slordigheden zie bij onze spelers : slechte passen en bal door de handen waardoor het opzetten van een goede aanval een hele karwei wordt.  Uit vrijworp en een hernomen stip komt de thuisploeg twee puntjes dichter.  Een strafworp van Tibo en een schot van Lauren brengen de panters terug 4 voor.  Na een schot tegen Tibo kan Gert het niet meer aanzien en neemt eveneens een time out om de spelers wakker te schudden.  Boodschap ontvangen.  In iets meer dan 2 min. scoren onze panters vijfmaal.  Daarbij valt een doelpunt op : Jordan onderschept in verdediging, pas naar Joppe die onmiddellijk de vrije Lauren onder de korf bedient, netjes afgerond.  In de laatste anderhalve minuut scoren beide ploegen nog tweemaal.  Ook hier een knappe goal : Thomas lobt de voorspelende dame tegen Tess in de steun en die werkt prima af.

Het eerste doelpunt van de tweede helft komt op naam van Lauren.  Het is echter Temse dat met 3 doelpunten op rij aan een remonte begint.  Onze panters antwoorden met 4 doelpunten op rij.  De coach van Temse heeft ondertussen al heel wat wissels doorgevoerd : tegen Jordan (1ste helft), tegen Lisa, tegen Thomas en tegen Lauren.  Met nog 11 min. te gaan doet Gert zijn eerste wissel : Imana in de plaats van Lisa.  Twee minuten later staat er een 10 punten kloof op het bord.  Temse neemt zijn tweede time out.  Schrik voor een bolwassing ?  Gert voert nog twee wissels door :  Dennis voor Tibo en Lucas voor Jordan.  Stand 14-24 met een viertal minuten op de klok.  Twee minuten later neemt Gert zijn tweede time out en gunt topschutster Lauren een verdiende applausvervanging.  Net zoals in de eerste helft wordt er in de laatste anderhalve minuut tweemaal gescoord door beide teams.

Ondanks de complimenten van Temse over de kwaliteit van ons panterteam, had het spelbeeld voor mij meer iets weg van een rollercoaster : een trage start, gevolgd door ups-and-downs afgewisseld met snelle tussensprints.  Ruim voldoende om Temse zonder al te veel moeite van het lijf te houden.  MVP – om nog meer Engels te gebruiken – was zonder twijfel Lauren, niet alleen topschutster, maar ze hield de topschutster van Temse, Pauline, volledig uit de mand.  Knap.  Het eerste deel van het tweeluik is hiermee succesvol afgewerkt.

Kwik legde thuis de duimen tegen Borgerhout/GW.  AKC/Luma won overtuigend van Voorwaarts in een doelpuntenrijke match.  En Floriant kon in eigen huis Putse afhouden.